SAS öppnar elva nya direktlinjer på söndag

SAS öppnar elva nya direktlinjer på söndag Prag, Manchester, Skellefteå, Dublin och Edinburgh. Se där fem nya destinationer som SAS-resenärer i Stockholm kan flyga till direkt från och med söndag den 28 mars 2004. Samtidigt öppnas sex nya direktlinjer från Köpenhamn och turerna till Düsseldorf utökas. På söndag ställer Sverige om till sommartid. Så även SAS som i år kan erbjuda ett sommartrafikprogram med många positiva nyheter. * Tre nya turer till brittiska öarna För privatresenären som vanligtvis åker till London erbjuds nu Manchester (England), Dublin (Irland) och Edinburgh (Skottland) som tre nya och spännande alternativ; shopping, golf, aktivt nattliv, mäktiga naturscenerier... Svenska vänner av de brittiska öarna får nu 52 flygningar i veckan att välja på. Prisexempel: Stockholm-Manchester t o r från 1295 SEK, Stockholm- Edinburgh t o r från 1295 SEK, Stockholm-Dublin t o r från 1395 SEK * Sex dagar i veckan till Prag Alla dagar i veckan utom lördag kommer en Boeing 737-600 att flyga SAS- resenärer till Tjeckiens vackra huvudstad Prag. Linjen trafikeras som en rundtur via Manchester. Prisexempel: Stockholm-Prag t o r från 1795 SEK * Nypremiär till guldstaden Skellefteå Sommarens glada inrikesnyhet är att SAS återupptar trafiken mellan Stockholm och Skellefteå. Linjen kommer att trafikeras alla dagar i veckan med 5 avgångar i vardera riktningen på vardagar och 2-4 på helgdagar. Prisexempel: Stockholm-Skellefteå t o r från 750 SEK * Kina direkt från Köpenhamn Intresset för Shanghai är stort bland såväl affärs- som privatresenärer. För alla dem öppnar SAS nu en direkt linje med en bekväm Airbus 340 från Köpenhamn till Pudong Airport i Shanghai. Tre avgångar i veckan med bra anslutningar till Sverige och övriga Europa. Samtidigt startar nya direktlinjer från Köpenhamn till Aten, Venedig och Tammerfors (dagliga avgångar) samt till Krakow och Zagreb (4 avgångar i veckan). Slutligen utökas trafiken till Tyskland med ett kvällsflyg från Stockholm till Düsseldorf och ett morgonflyg i motsatta riktningen, en nyhet som välkomnas varmt bland affärsresenärerna. Det livliga sommartrafikprogrammet ska ses i ljuset av SAS långsiktiga satsning på expansion, där en betydelsefull del handlar om att öppna så många internationella nonstoplinjer från Stockholm som möjligt. För ytterligare frågor, var god kontakta: Lennart Johansson, försäljningschef SAS Sverige, tel +46 8 797 48 70, +46 709 97 48 70 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00570/wkr0002.pdf