SAS väljer go.garbergs i Sverige

SAS väljer go.garbergs i Sverige SAS har valt go.garbergs som reklambyrå för den svenska marknaden. Avtalet innebär att go.garbergs ska arbeta med affärskommunikationsstrategi och producera all marknadskommunikation för SAS i Sverige. En nyhet i samband med byråupphandlingen är att SAS inte kommer att samarbeta med en traditionell nätverksbyrå. Istället inleds nu ett nätverkssamarbete mellan den danska koncernbyrån Halbye & Kaag, som svarar för övergripande riktlinjer, och de regionala reklambyråerna - däribland go.garbergs i Sverige. - Vi valde go.garbergs för att de har presterat ett bra strategi- och positioneringsarbete kombinerat med stor kreativ höjd. De har presenterat ett förslag som bygger på ett förhållningssätt både internt som externt, som vi vill utveckla vidare, säger Camilla Wallander, marknadschef för SAS i Sverige. - SAS har stora utmaningar framför sig, och det finns både vilja och energi att skapa något nytt i det svenska bolaget. Vi har alltid gillat att arbeta med stora förändringsprocesser i nära samarbete med kunden och vi ser att vi tillsammans kommer att kunna ta flera spännande steg framåt, säger Martin Gumpert på go.garbergs Det pågår för närvarande ett intensivt utvecklingsarbete inom SAS vilket innebär att marknadskommunikationen kommer att spela en framträdande roll efter sommaren. - Vi är inne i en mycket spännande fas, konstaterar Camilla Wallander. Vi lyssnar mycket noga på våra kunder, vi utvecklar nya erbjudanden, och skapar en ny inriktning i kommunikationen som gör att vi nu är redo för en nystart i SAS Sverige. För ytterligare information kontakta: Camilla Wallander, Marknadschef SAS Sverige, tel 070-9974040 Martin Gumpert, VD go.garbergs, tel 0705-629910, 08-6515151 SCANDINAVIAN AIRLINES SVERIGES INFORMATIONSAVDELNING ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/15/20040615BIT00260/wkr0001.pdf