SAS väljer MediaCom som ny mediabyrå

SAS väljer MediaCom som ny mediabyrå [REMOVED GRAPHICS] [REMOVED GRAPHICS] Scandinavian Airlines har valt MediaCom som ny mediabyrå. Avtalet gäller från den 1 januari 2003. [REMOVED GRAPHICS] --MediaCom har en stark organisation både inom Skandinavien och internationellt. Vi har sökt en samarbetspartner med en affärsmässig inställning till att använda media och som tänker nytt, bland annat vid användning av otraditionella medier, säger Jens Willumsen som ansvarar för SAS Marketing & Product Management. Vi tror att MediaCom kan tillföra oss något nytt samt säkra att vi uppnår ytterligare besparingar inom mediaområdet. Dessutom stämmer personkemin bra. [REMOVED GRAPHICS] Avtalet omfattar strategisk rådgivning, köp och hantering i förbindelse med mediaval för Scandinavian Airlines, inklusive optimering av mediainvesteringen för att stärka SAS varumärke samt öka försäljningen. Också inköpsförhandlingar om tidningar och tidskrifter till SAS flygningar och lounger ingår. [REMOVED GRAPHICS] --Det var ett tufft val, påpekar Jens Willumsen. Alla byråer som ingick i tävlingen levererade professionella upplägg och de fick gå igenom flera omgångar innan vi kunde ta det slutliga beslutet. Övriga tävlande byråer var Carat, Mediaedge:cia, OMD samt Sandberg Starcom. [REMOVED GRAPHICS] De senaste åtta åren har SAS använt Mediaedge:cia, utom i Danmark som nyttjat OMD/MediaWise. INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00030/wkr0002.pdf