Report this content

Scandinavian Airlines Sverige expanderar: Sju nya europalinjer och fler avgångar till vintern I samband med vintertrafikprogrammet startar Scandinavian Airlines Sverige sju nya direktlinjer från Arlanda den 31 oktober. De nya destinationerna är Nice, Aten, Istanbul, Rom, Stuttgart, Hamburg och Budapest. Samtidigt utökas antalet avgångar till Berlin, och mellan Göteborg och Köpenhamn inleds shuttle-trafik. - Med sju nya direktlinjer och fler avgångar förbättrar vi utbudet både för dem som reser i arbetet och för dem som reser privat. Tyskland är en viktig marknad för det svenska näringslivet och bra nonstop-linjer från Stockholm har efterfrågats länge. Vi hoppas också att våra nya avgångar ska attrahera den tyska bilindustrin som varje vecka vintertid flyger från Stuttgart till svenska Arvidsjaur för sina biltester. Det finns dessutom behov av fler förbindelser till Berlin och nu lägger vi till en tredje avgång på morgonen, säger Anders Ehrling, VD Scandinavian Airlines Sverige. - För drygt en vecka sedan lanserade vi vår nya produkt Economy Flex och införde lågpriskonceptet snowflake på alla våra europadestinationer. Tillsammans med de nya destinationerna breddar vi därmed utbudet av valmöjligheter för alla våra kunder, oavsett behov, vilket känns mycket glädjande, säger Anders Ehrling. Tidigare i år öppnade Scandinavian Airlines Sverige direktlinjer från Stockholm till Prag, Manchester, Skellefteå, Dublin, Düsseldorf och Edinburgh. - Med fler förbindelser mellan Göteborg och Köpenhamn och bättre anslutningar hoppas vi dessutom kunna möta Göteborgsregionens växande resebehov. Antalet avgångar i veckan ökas nu från 59 till 82. Därmed kommer vi att ha tolv förbindelser på vardagar och söndagar mellan Göteborg och Köpenhamn samt tio på lördagar! Med shuttle-trafiken får passagerarna från Göteborg ännu bättre möjligheter att dra nytta av Scandinavian Airlines cirka 60 avgångar från Köpenhamn ut i Europa och till resten av världen, säger Anders Ehrling. I samband med vintertrafikprogrammet kommer Scandinavian Airlines Sverige också att avveckla linjen Stockholm-Karlstad. - Trots en rad riktade insatser är linjen inte lönsam och vi ser därför inte något annat alternativ än att lägga ner trafiken. Precis som alla andra flygbolag måste vi anpassa oss efter de marknadsmässiga förutsättningarna och flyga på de sträckor där vi har möjlighet att tillgodose kundernas behov. För mer information, vänligen kontakta: Anders Ehrling, VD Scandinavian Airlines Sverige, tel + 46 8 797 1937 Ulrika Fager, informationsavdelningen, Scandinavian Airlines Sverige, tel +46 8 797 3330 SAS Scandinavian Airlines Sverige AB är ett dotterbolag inom SAS- koncernen med ca 3 000 medarbetare, som flyger omkring sex miljoner passagerare till ett 40-tal inrikes och utrikes destinationer varje år. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT00150/wkr0001.pdf