Scandinavian Airlines utökar hotellutbudet ytterligare

Scandinavian Airlines utökar hotellutbudet ytterligare Sedan starten av "SAS Hotel Offer" i juli har antalet hotellbokningar online ökat väsentligt. Med anledning av detta utökar Scandinavian Airlines nu sin bokningstjänst samt sitt hotellutbud på www.sas.se. Den nya hotellprodukten vänder sig både till privat- och affärsresenärer. Kunden kan nu välja mellan 35 000 prisvärda hotell, världen över, på SAS hemsida med priser från 460 kronor per person och natt ( del av dubbelrum). - Vi ser att trenden av egenpaketering ökar. Fler och fler vill själva kombinera ihop en flygbiljett med ett boende. För att tillgodose dessa behov har vi etablerat en ännu bättre bokningstjänst på vår hemsida, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige. Bokningen sker online så kunden får direkt svar om pris och om hotellet finns tillgängligt. På hemsidan finns också möjlighet att ladda ner aktuella Cityguider. Den nya hotellprodukten tillhandahålls av Scandinavian Airlines partner, WorldRes, som gör det möjligt att erbjuda kunden detaljerade beskrivningar med fotografier och kartor över samtliga 35 000 hotell. Flera stora hotellkedjor, t.ex. Radisson SAS, Scandic, Hilton International, Accor samt InterContinental Hotels Group finns tillgängliga via WorldRes. - Med våra låga Internetunika priser på flygbiljetter blir det nu möjligt för våra kunder att själva paketera en prisvärd weekendresa till exempelvis Luleå, London eller New York, säger Magdalena Rohdin-Hurtig. För ytterligare information, var god kontakta: Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines Sverige, tfn: 070-997 36 15 SCANDINAVIAN AIRLINES INFORMATIONSAVDELNING ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00570/wkr0002.pdf