STS Solresor väljer Scandinavian Airlines

Report this content

STS Solresor väljer Scandinavian Airlines STS Solresor har för kommande säsonger valt Scandinavian Airlines som huvudleverantör av flygresor. Avtalet omfattar cirka 500 000 flygstolar till sju destinationer med möjlighet till ytterligare resmål. Scandinavian Airlines kommer att flyga med Boeing 737-800 med plats för 179 passagerare. - Vi glädjer oss mycket över att STS Solresor valde Scandinavian Airlines som leverantör för sitt reseprogram. För oss är detta ett genombrott på den svenska chartermarknaden, säger Sverigechefen Anders Ehrling. - Avtalet innebär att vi på ett flexibelt sätt tryggar vårt växande behov av flygkapacitet med Skandinaviens ledande flygbolag, säger Martin Wirth, VD på STS Solresor. STS Solresor är Skandinaviens snabbast växande researrangör. Vinterprogrammet, med start hösten 2004, omfattar destinationerna Gran Canaria, Tenerife, Madeira och Azorerna. Scandinavian Airlines kommer på uppdrag från STS Solresor att flyga från Stockholm, Malmö, Göteborg, Oslo och Stavanger. STS sommarprogram 2005 omfattar bland annat resor till Azorerna, Mallorca, Menorca, Malta och Turkiet. För ytterligare information kontakta: Christer Westerdahl, Manager Charter Scandinavian Airlines, tfn +45 3232 2497 Anders Ehrling, Sverigechef Scandinavian Airlines, tfn +46 8 797 1937 Scandinavian Airlines Communications ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00190/wkr0002.pdf