Idag inleds handeln av Scandinavian Astor Groups aktier på NGM Nordic SME

Idag inleds handeln i Scandinavian Astor Group AB aktie på NGM Nordic SME. Astor Groups aktie kommer att fortsatt handlas med ISIN-kod SE0019175274 och under kortnamnet ASTOR. Bolagets aktieägare behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

"Listbytet markerar ett viktigt steg i Astor Groups tillväxtstrategi och vår målsättning att gå mot en reglerad marknad under andra halvan av 2025. Vi ser fram emot en framgångsrik börsresa hos NGM”, kommenterar Mattias Hjorth, koncernchef och vd för Scandinavian Astor Group.

Astor Group meddelade den 14 augusti avsikten att byta marknadsplats till NGM Nordic SME och erhöll den 15 augusti 2024 preliminärt godkännande för notering. Första dag för handel på NGM är idag, den 29 augusti 2024. Motiveringen bakom listbytet är dels signifikanta kostnadsfördelar, ett utökat partnerskap som ökar synligheten för Bolaget och möjligheten att snabbare förbereda Bolaget för reglerad marknad, en process som redan inletts. Astor Group har som mål att initiera ett byte till reglerad marknad under andra halvan av 2025. Detta bedöms vara ett kvalitetstecken och skulle kunna attrahera institutionella investerare och spegla den tillväxtresa som Bolaget befinner sig i.

Aktieägare i Astor Group behöver inte vidta några åtgärder i samband med bytet av marknadsplats.

Rådgivare

I samband med listbytet har Bolaget utsett Shark Communication till Bolagets Mentor på NGM Nordic SME.

Scandinavian Astor Groups VD Mattias Hjorth

e-post: info@astorgroup.se

Om Scandinavian Astor Group AB (publ)
Scandinavian Astor Group är verksamma inom försvarsindustrin. Bolaget är en leverantör av produkter, tjänster och tillhörande tekniska lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet samt produkter för industrier. Koncernen delas in i två affärsområden, Astor Industry och Astor Tech där produktportföljerna exempelvis består av telekrigssystem och militär flygmateriel samt metall- och kompositkomponenter. Astor Group är ett publikt bolag vars aktie handlas under kortnamn ASTOR på NGM Nordic SME. Bolaget bedriver sin verksamhet i Sverige. Shark Communication AB, tel. + +46 73-434 45 15, e-post: info@sharkcom.se är Bolagets Mentor. För mer information om Astor Groups verksamhet, besök: www.astorgroup.se