Mattias Hjorth tillträder idag som ny vd för Scandinavian Astor Group

Idag, torsdagen den 1 augusti, tillträder Mattias Hjorth som ny vd och koncernchef för Scandinavian Astor Group AB (publ) (”Astor Group” eller ”Bolaget”). Mattias Hjorth kommer närmast från rollen som vd på CAG Security.

Vi välkomnar varmt Mattias Hjorth som ny vd. Mattias är en resultatinriktad och erfaren ledare som dessutom har gedigen bakgrund inom försvars- och säkerhetsindustrin. Det är en mycket värdefull kombination för Astor Group och vi känner oss trygga i att han kommer leda koncernen vidare på ett framgångsrikt sätt, kommenterar Lars Granbom, styrelseordförande för Scandinavian Astor Group.

Det känns fantastiskt roligt och spännande att vara här. Jag har under sommaren och semestern läst på om verksamheten och ser nu fram emot att börja utveckla, stärka och bygga vidare på det starka momentum som Astor Group har, säger Mattias Hjorth, vd Scandinavian Astor Group.

Mattias Hjorth kommer närmast från rollen som VD på CAG Security. Han har även haft flera olika ledande roller inom bland annat försvarskoncernen Saab. Han efterträder Odd Werin som vd.

Vi står inför en tid av stora möjligheter och utmaningar. Jag är fast besluten att, tillsammans med ledningsgruppen och alla våra medarbetare, säkerställa att Astor Group ska fortsätta vara den partner våra kunder litar på, som erbjuder säkra, snabba och innovativa lösningar. Mitt mål är att Astor Group inte bara bibehåller utan även stärker sin position som en dynamisk och innovativ aktör inom försvarsindustrin, säger Mattias Hjorth, vd Scandinavian Astor Group.

Tidigare pressmeddelande: Scandinavian Astor Group AB: Mattias Hjorth utsedd till ny vd och koncernchef för Scandinavian Astor Group

Scandinavian Astor Groups VD Mattias Hjorth

e-post: info@astorgroup.se

Om Scandinavian Astor Group AB (publ)

Scandinavian Astor Group är verksamma inom försvarsindustrin. Bolaget är en leverantör av produkter, tjänster och tillhörande tekniska lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet samt produkter för industrier. Koncernen delas in i två affärsområden, Astor Industry och Astor Tech där produktportföljerna består exempelvis av telekrigssystem och militär flygmateriel samt metall- och kompositkomponenter. Astor Group är ett publikt bolag vars aktie handlas under kortnamn ASTOR på Spotlight Stock Market. Bolaget bedriver sin verksamhet i Sverige. För mer information om Astor Groups verksamhet, besök: www.astorgroup.se

Citat

Vi står inför en tid av stora möjligheter och utmaningar. Jag är fast besluten att, tillsammans med ledningsgruppen och alla våra medarbetare, säkerställa att Astor Group ska fortsätta vara den partner våra kunder litar på, som erbjuder säkra, snabba och innovativa lösningar. Mitt mål är att Astor Group inte bara bibehåller utan även stärker sin position som en dynamisk och innovativ aktör inom försvarsindustrin.
Mattias Hjorth, vd Scandinavian Astor Group