Ett professionellt arbetsredskap med användaren i fokus

Report this content

I en tid när alla talar om hur kontoret förändras och att företagens utmaning ligger i att behålla de bästa medarbetarna blir arbetsredskapen som värnar om de anställdas hälsa allt viktigare. RH Mereo är Scandinavian Business Seatings senaste kontorsstol under varumärket RH. Den är designad för de höga krav som ställs på en dynamisk och modern arbetsplats samtidigt som den kan anpassas till den enskilda individens behov. RH Mereo är ett arbetsredskap som förbättrar hälsa, välmående och prestationsförmåga för den med höga krav.

Kontorsstolen RH Mereo har den optimala kombinationen av funktion, användbarhet och innovativ design samtidigt som den kan anpassas i en dynamisk kontorsmiljö. Genom intuitiva handtag och smidiga vred kan stolen enkelt justeras så att den passar unikt för användaren.

I en tid då allt fler av oss sitter ner stora delar av arbetsdagen har SB Seating tagit fram RH Mereo baserat på 2PPTM-tekniken (Two-Point Principle). Tekniken främjar aktivt sittande genom att användaren alltid får en perfekt balans mellan stöd och rörelse. Detta innebär att man utan ansträngning använder små muskler och rörelser som är viktigt för att vår kropp inte ska ta skada av en statisk sittställning.

RH Mereo finns i två utgåvor, silver och svart i storleken medium och large. De kan anpassas med armstöd, nackstöd och klädhängare för att passa användarnas olika behov. Den är GREENGUARD-certifierad och uppfyller alla relevanta branschstandarder.

RH Mereo är framtagen genom ett flerårigt samarbete mellan Scandinavian Business Seatings interna designteam och den svenska välrenommerade designbyrån Veryday som står bakom designklassiker som BABYBJÖRN bärsele och sportbilen Koenigsegg CC V8.

RH Mereo - miljö och hållbarhet
Miljöhänsyn är en av hörnstenarna i Scandinavian Business Seating och RH:s värderingar. RH följer fem grundprinciper för hållbar produktion:

1.     När en produkts vikt reduceras minskar även materialanvändningen, någonting som i sin tur reducerar produktens koldioxidavtryck. Därför strävar man efter att skapa så lätta produkter som möjligt.

2.     Färre komponenter och mindre material används, detta innebär mindre transporter, mindre montering, färre verktyg och mindre förpackningsmaterial.

3.     Genom att använda rätt material kan man undvika skadliga eller giftiga ämnen, och genom att använda återvunnet material reduceras koldioxidavtrycket.

4.     Att tillverka en stol som har lång livslängd innebär att det dröjer längre innan en ny stol måste tillverkas och att ytterligare resurser måste användas. Alla RH produkter har 10 års garanti.

För att produkterna ska vara enkla att återvinna och återanvändas monteras inga enskilda komponenter med lim eller gjuts fast med varandra, eftersom detta försvårar separations- eller demonteringsprocessen.

För mer information och bilder besöker du www.sbseating.com, www.rmb.se eller kontaktar:

Projektledare, Scandinavian Business Seating                                                                        Presskontakt, Prat P

Carina Jonsson                                                                                                                               Johanna Strömberg

Tfn: 47 94 53 49 00                                                                                                                     Tfn: 08-545 152 41

carina.jonsson@sbseating.com                                                                                        johanna.stromberg@prat.se

Scandinavian Business Seating designar, utvecklar och tillverkar kontors-, konferens- och matsalsstolar för såväl den privata som den offentliga sektorn. I koncernen ingår varumärkena HÅG (1943), RBM (1975) och RH (1977) som tillsammans arbetar för att uppnå företagets gemensamma vision att göra världen en bättre plats att sitta på. Scandinavian Business Seatings interna Product and Brand Concept Team baserar sitt innovativa arbete på det faktum att människor inte är skapta för att sitta stilla. Därför arbetar de för att ta fram lösningar som främjar rörelse och variation så att användarna kan prestera optimalt och samtidigt värna om sig själva, sin hälsa och vår miljö.

Taggar: