Förlängd tid för erbjudande till konvertibelinnehavare

Styrelsen för Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN) beslutade idag att förlänga tiden för erbjudandet till konvertibelinnehavare i SCN att köpa aktier i Scandivir till 24 april 2009.

Den 12 maj 2008 beslutade en extra bolagsstämma i SCN att emittera konvertibler. Vid en extra bolagsstämma den 31 mars 2009 beslutades att erbjuda konvertibelinnehavarna att överlåta sina konvertibler, med därtill hörande rättigheter, till SCN mot erhållande av aktier i Scandivir AB.

Giltighetstiden för erbjudandet sattes till 17 april, och per idag har anmälningssedlar för totalt närmare 19 MSEK (av totalt 24,7 MSEK) inkommit till Mangold Fondkommission AB. För att säkerställa att alla konvertibelinnehavare har fått den nödvändiga informationen och därmed har möjlighet att ta ställning till erbjudandet har styrelsen för SCN idag beslutat att förlänga erbjudandets giltighetstid till 24 april 2009. Alla andra villkor förblir desamma.

Villkoren i sammandrag återfinns på bolagets hemsida, www.scnutrition.com.