Resultat av emission i SCN (korrigerad version)

Styrelsen i Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (SCN) beslutade den 15 november 2007 att ställa ut 2 050 000 nya aktier till en kurs av NOK 12,90 i samband med bolagets planerade notering på Oslo Axess. Genom emissionen uppfyller SCN Oslo Börs krav: minst 100 norska aktieägare, 25 % free float och en genomförd emission på minimum 30 miljoner SEK.

Notera att det nyss utsända meddelandet innehöll ett översättningsfel i stycke 3. Detta är korrekt lydelse på svenska.

Referens görs till prospektet daterat 5 november 2007 gällande emission i samband med noteringen av Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) på Oslo Axess.

Teckningsperioden gick ut den 15 november 2007, och emissionen blev framgångsrikt genomförd. Efter emissionen kommer SCN att ha totalt 14 790 724 aktier och mer än 300 aktieägare.

SCN-aktien beräknas noteras på Oslo Axess omkring den 22 november 2007, och kommer att handlas under tickerkoden ”SCN”.

Norska Terra Securities ASA har varit Lead Manager för emissionen i samband med bolagets notering på Oslo Axess.