Thomas Christensen ny CFO för SCN

SCN fortsätter att förstärka bolagets ledning genom att utse Thomas Christensen till ny CFO. Christensen har omfattande erfarenhet från resultatmätning, corporate finance, IR, PR, finans och omstruktureringar, och började sitt uppdrag den 1 januari 2008.

”En av SCN:s största styrkor är vår ledningsgrupp. Med Thomas Christensen som CFO får bolaget in ytterligare internationell erfarenhet inom områden som finans, organisation, IR och PR. Rekryteringen av Christensen stärker också vår närvaro och vårt nätverk på den norska marknaden, där vi har vår huvudnotering”, säger VD Ulf Söderberg.

Thomas Christensen är norsk medborgare med omfattande internationell ledarerfarenhet. Hans senaste uppdrag var inom de norska bolagen NetConnect Systems AS (CFO) och Active 24 ASA (CEO och CFO). Christensen har också många års erfarenhet från olika CFO-uppdrag i USA, och har en kandidat- och MBA-examen från norska Handelshögskolan (BI).

SCN planerar också att förstärka styrelsen med en ytterligare oberoende styrelseledamot. På nästa bolagsstämma kommer den norske advokaten och investeraren Ola Röthe att föreslås för inval av några av bolagets större aktieägare. Röthe var den förste VD:n för norska Natural ASA, och har även varit styrelseledamot i Bringwell AB, vilket ger honom erfarenhet av aktivt arbete inom SCN:s affärsområde.