• NOSIUM AB/

Dr Sannas AB (publ) överlåter verksamhet till helägda dotterbolaget Dr Sannas Sweden AB

Styrelsen i Dr Sannas AB (publ) (”Dr Sannas” eller ”Bolaget”) har beslutat att överlåta allt som rör varumärket Dr Sannas och dess verksamhet till det nystartade helägda dotterbolaget Dr Sannas Sweden AB. Överlåtelsen sker av bokföringstekniska skäl per den 1 januari 2019 och är ett vidare steg i den expansionsstrategi som Bolaget tidigare kommunicerat.

Detta innebär bl.a.

• Dr Sannas varumärke, produktportfölj, avtal och lager överlåts i sin helhet till det helägda Dr Sannas Sweden AB.
  • Dr Sannas anställda Theresia Dibinger, Robin Grannesberger och Pia Cavonius blir uppsagda i Bolaget samtidigt som de erbjuds anställning enligt samma villkor i dotterbolaget Dr Sannas Sweden AB.

-       Vi har haft ett händelserikt 2018 och inleder nu 2019 med att direkt börja genomföra de förändringar vi tidigare kommunicerat som möjliggör breddning av Bolagets verksamhet. Jag vill tydliggöra att beslutet som styrelsen fattat idag endast är en bolagsstrukturs förändring som för sig självt inte kommer påverka vår expansionstakt eller nuvarande verksamhet i någon större utsträckning. Däremot är det ett första, viktigt steg, mot den kommande bredningen av verksamheten som vi avser genomföra redan nu under våren 2019. Förändringen underlättar för framtida förvärv likväl som den öppnar upp för nya samarbeten och affärsområden. Jag ser fram emot att under våren 2019 berätta mer om Bolagets kommande expansionsplaner utöver Dr Sannas Sweden ABs fortsatta expansion, säger Daniel Ehdin, VD i Dr Sannas.

Denna information är sådan information som Dr Sannas AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 januari 2019, kl. 15.30.

Dr Sannas erbjuder 100 % växtbaserade produkter inom hudvård och kost. Samtliga innehåller de allra finaste ekologiska och vildplockade ingredienserna från naturen – noga utvalda komponenter som var och en fyller en viktig funktion, www.drsannas.se. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Dr Sannas Mentor.