Samgåendet mellan PC Systemer och SPCS

Report this content

Samgåendet mellan PC Systemer och SPCS I anledning av att samgåendet mellan Scandinavian PC Systems AB (publ) ("SPCS") och PC-Systemer Norge ASA, under namnändring till SPCS-Gruppen ASA fullföljts, samt att SPCS-Gruppens aktier kommer att noteras på Stockholms Fondbörs OTC-lista från och med den 28 juni 1999, har SPCS beslutat om att ansöka om avnotering av bolagets aktier på Stockholms Fondbörs fr o m den 25 juni 1999. Sista dag för handel för SPCS-aktien blir således den 24 juni 1999. SPCS-Gruppen kommer fortsatt att erbjuda samtliga minoritetsaktieägare i SPCS möjlighet att sälja sina aktier i SPCS till SPCS-Gruppen för 100 kronor per aktie. Särskilt meddelade härom tillställs samtliga kvarvarande minoritetsaktieägare vilka svarar för ca 5 procent av totalt antal utgivna aktier. andinavian PC Systems AB (publ) PC Systemer Norge ASA, under namnändring till SPCS-Gruppen ASA ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/18/19990618BIT00410/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/06/18/19990618BIT00410/bit0002.doc