Ny expresslinje med bil mellan Stockholm och Göteborg – nytt samarbete i askmolnets spår

Report this content

Idag startar Scandinavian Transfer, i samarbete med Bus4You, en direktlinje mellan Stockholm och Göteborg med bil eller minibuss med en restid på fem timmar. Så länge askmolnet från vulkanutbrottet på Island medför att flyg inte kan lyfta från Landvetter, Bromma eller Arlanda kommer direktlinjen finnas tillgänglig med tre avgångar per dag.

– När askmolnet har gjort att inte planen kan lyfta har vi märkt en ökad efterfrågan av snabba transporter, särskilt mellan Stockholm och Göteborg. Därför sätter vi tillfälligt in en direktlinje med bil eller minbuss på sträckan. Resan tar fem timmar och kostar 2000 kronor, säger Lars Kronvall, VD på Scandinavian Transfer. Scandinavian Transfer arbetar med alla former av persontransporter, från företagstaxi till beställningsbussar. Företaget är miljödiplomerade av miljöförvaltningen i Göteborg och vann 2008 Stora Trafiksäkerhetspriset som delas ut av bland andra Bussbranschens Riksförbund, Bilprovningen, med flera. – Vi sätter alltid säkerheten främst och skulle aldrig ta på oss en körning om vi inte kunde garantera en trygg och säker resa, oavsett om det gäller bil eller buss. Alla våra chaufförer är skickliga förare och vi följer givetvis de arbets- och körtidsregler som gäller för taxi och bussar, säger Lars Kronvall. Bokning sker på www.bus4you.se Avgångar från Göteborg: 06.00, 12.00 och 16.00 Avgångar från Stockholm: 12.00, 18.00 och 22.00