Information från Scandinavian XPO med anledning av Covid-19

Report this content

Vi vill börja med att framföra ett varmt och ödmjukt tack till alla er som vi på Scandinavian XPO har förmånen att få samarbeta med; kollegor, samarbetspartners, leverantörer och kunder. Alla gör fantastiska insatser på olika sätt och vi känner verkligen att vi har ett mycket bra samarbete där alla arbetar hårt för att hantera den här minst sagt utmanande situationen.

Vi vill därför beskriva hur vi tänker och agerar just nu. I detta inlägg berättar vi dels om hur vi agerar internt på Scandinavian XPO utifrån de åtgärdspaket som kommunicerats den senaste tiden från regering och myndigheter. Dels vill vi berätta om hur vi tänker kring vårt fortsatta arbete externt.

Vi som företag gör vad vi kan för att minimera risk för smittspridning och samtidigt upprätthålla bra relationer. Vi följer de rekommendationer som myndigheterna har kommit med, samtidigt som vi har förberett oss för att det kan komma ytterligare restriktioner och förändrade förutsättningar. Vi ställer in våra tjänsteresor och minimerar antalet fysiska möten (håller istället de flesta möten i form av webbmöten eller telefonmöten). Vi har ett digitalt arbetssätt vilket nu möjliggör att våra medarbetare kan sköta sitt arbete även hemifrån men kontoret kommer att hålla öppet tillsvidare. Alla medarbetare är fortsatt nåbara via både e-post och telefon.

Angående de ekonomiska och juridiska följderna av situationen

I och med att vår bransch drabbas extra hårt ekonomiskt av det som sker just nu så har vi tagit fram ett åtgärdspaket som förhoppningsvis ska bidra och underlätta för de bolag vi samarbetar med. Vår anläggning är fortfarande under uppförande men vi vill i och med det som sker i vår omvärld just nu, se till att mötas i vårt gemensamma arbete framåt med förtydligade och förbättrade förutsättningar.

1. Förtydligande för avbokningar kopplade till Covid-19: Detta innebär att vi är öppna för en dialog kring tidpunkten för avbokningar som är kopplade till Covid-19.
  2. Boknings- samt upplåtelseavgifter: Om och när behov finns att göra förändringar i överenskomna avgifter, pratar vi gärna om detta med våra samarbetspartners för att komma fram till lösningar som fungerar ekonomiskt för alla inblandade.
  • 3.Vi erbjuder en justerad produktionsprocess med kortare ledtider och snabbare leveranser samt möjligheter att samarbeta på nya tidsbesparande sätt kring bygg- och rivdagar, både med oss och andra bokade evenemang.

Vi följer kontinuerligt händelseförloppet och håller oss uppdaterade när regelförändringar aviseras. Självfallet är vi redo att prata direkt med dig som kund/samarbetspartner /leverantör/kollega angående din situation – har du behov av detta så kontakta någon av oss. Kontaktuppgifter finns på vår webbsida,https://www.scandinavianxpo.com/swe/contact.html