MÖJLIGHET TILL FLER HÄLSOSAMMA MÖTEN I ARLANDASTAD!

I en unik lokal med 10 meters takhöjd etableras nu 13 banor i en av Sveriges första ”padel pop-up” av Klövern Padel i nya mötes- och evenemangsarenan Scandinavian XPO, Arlandastad.

-Hälsosamma och omväxlande möten är en del av Scandinavian XPO:s sätt att arbeta och därför känns det extra positivt och bra att kunna presentera vårens samarbete med Klövern Padel. Nu erbjuder vi tillsammans hälsosamma och säkra möten i form av konferenser i våra mysiga och flexibla lokaler tillsammans med hållbar mat och träning. Allt under samma tak, säger Staffan Littmarck, VD för Scandinavian XPO.

I februari 2021 öppnar Klövern Padel upp sin padel pop-up på 5 000 kvm i Hall 1 i Scandinavian XPO. Allt fem minuter från Arlanda Flygplats och 20 minuter från Stockholm och Uppsala. På säkert avstånd, med säker logistik och säkra och hållbara matupplevelser.

Klövern Padel, en pulserande mötesplats och träningsupplevelse som arbetar för att bidra till hälsa och välmående är redan etablerade i Uppsala och Kista och snart även i Mölndal (Åby Arena). Så här säger VD Camilla Godberg; - Att vi under denna tuffa tid ändå har kunnat erbjuda människor någon typ av möte och träning känns fantastiskt. Vi tvekade aldrig en sekund på detta samarbete då vi ser på hälsa och framtidens möten på samma sätt.

Att kunna ses på olika sätt har blivit en del av vardagen för de flesta företag och organisationer. Här erbjuds möjlighet till konferenser, digitala möten, träningsupplevelser och möjlighet till hälsa och välmående under ett och samma tak.

Scandinavian XPO:s samarbetspartner Great Event Catering kommer att servera hållbara och goda matupplevelser på plats i form av lunchservering både för konferensgäster och de som kommer för att träna padel.

Fakta

Klövern AB äger idag 50 procent av Klövern Padel (fd Uppsala Padelcenter). Klövern AB är ett börsnoterat fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler och aktivt bidrar till stadsutveckling i tillväxtregioner. https://www.klovernpadelcenter.com/.

Scandinavian XPO är en internationell mötes- och eventarena med kapacitet för flera tusen personer. Perfekt för mässor, event, konferenser, möten och är omsorgsfullt planerad för både besökare, utställare och arrangörer. Här kan man mötas med avstånd på ett säkert sätt oavsett hur många man än är. Fem minuter till Arlandas terminaler och 20 minuter till Uppsala och Stockholm. www.scandinavianxpo.com

För mer information, kontakta:

VD Staffan Littmarck – staffan.littmarck@scandinavianxpo.com

VD Camilla Godberg – camilla@uppsalapadelcenter.se