SCANDINAVIAN XPO LYSER UPP SIN SKY BOX IKVÄLL I SOLIDARITET MED MÖTES- OCH EVENTBRANSCHEN

Ikväll, den 30 september gör vi gemensam sak tillsammans med brittiska organisationen Plasa och kollegor från 23 andra länder på fem olika kontinenter.

Vi lyser upp världen i rött, för att politiker världen över ska förstå att branschen finns, att många inte längre klarar sig i mörkret. Alla har vi drabbats av pandemin, till och med innan vår event- och mötesarena ens öppnat känner vi av de utmaningar vår bransch har ställts inför i och med pandemin.

• -Vi har under det senaste halvåret med sorg sett hur många av våra kunder och kollegor i branschen haft det oerhört tufft. Vi har också märkt av det innan vi ens öppnat. Det finns en stor osäkerhet och tveksamhet när det gäller bokningar 2021. Det är tufft för alla, men jag är helt säker på att om vi syns tillsammans, som ikväll, kommer beslutsfattarna inte att kunna titta bort från detta längre. Det är NU som åtgärder för branschen måste ske, annars kommer många av oss inte finnas kvar nästa år.

Scandinavian XPO kommer därför att lysa upp den unika Sky Boxen som kommer att vara synlig från E4:an när man åker förbi Arlandastad.

För vidare information kontakta:

VD Staffan Littmarck -staffan.littmarck@scandinavianxpo.com 070 344 66 96

Kommunikationschef Kicki Kollstedt – kicki.kollstedt@scandinavianxpo.com 0723 29 69 65