Instore Solution förstärker med ny VD

Report this content

Instore Solution förstärker med ny VD Instore Solution förstärker sin organisation. Sedan december 2000 är Claes Carlsson ny VD. Claes Carlsson har gedigen bakgrund inom såväl reklam- som detaljhandelsbranschen. Han kommer närmast från en tjänst som marknadsansvarig inom CyberCom Consulting Group. Dessförinnan arbetade han sex år som projektledare på flera reklambyråer i Stockholm, bland annat Verket och Blanking Stockholm. Claes Carlsson har dessutom varit VD för konfektionsföretaget SOS och marknadschef för Marc O' Polo. - Våra media är ofta en köpinjektion för kunden, som oftast fattar beslut om vilken vara som ska köpas i butiken. Dagens konsumenter utsätts för en större mängd reklambudskap än någonsin tidigare och konkurrensen om uppmärksamheten är hård. TV, radio, print och inte minst butiksmedia tävlar om kundens val. Jag hoppas att jag med mina kunskaper inom reklam och detaljhandel kan bidra till en bra utveckling såväl för oss, våra kunder som för branschen som helhet, säger Claes Carlsson Instore Solution är ett av Sveriges ledande företag inom butiksmedia. Ambitionen och målet är att bli ledande inom segmentet köpnära media, bland annat kundvagnsreklam, hylltalarsystem och golvreklam. Att påverka kunden i köpögonblicket blir allt viktigare. Eftersom det i detaljhandelns priskrig därmed ges ökade möjligheter att hålla volymerna uppe för handlarna och priserna nere för slutkonsumenten. Majoriteten av alla inköp är spontana handlingar där besluten fattas i butiken. Att nå kunden i butiken har visat sig mycket kostnadseffektivt jämfört med andra marknadsföringsalternativ. Instore Solution har i dag avtal med 1 200 butiker i landet och erbjuder rikstäckande service inom butiksmedia. För ytterligare information kontakta Claes Carlsson, VD, Instore Solution Tel: 08 545 010 60 Fax: 08 545 010 61 Mobil: 0709 41 40 62 E-post: claes.carlsson@gmg.to ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/19/20010119BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/19/20010119BIT00270/bit0002.pdf