ScandiNova expanderar - nytt hyresavtal med Regio för att möta ökad efterfrågan

Report this content

ScandiNova Systems AB (”ScandiNova”) har tecknat ett nytt hyresavtal med Fastighets AB Regio (”Regio”) om ytterligare ca 1 700 kvadratmeter i en angränsande fastighet i Fyrislund, Uppsala. Expansionen, som ökar företagets totala lokalyta med över 40 %, är ett direkt svar på den ökade efterfrågan på ScandiNova’s produkter.

Inflyttningen kommer att ske i etapper, med start i september 2024. ScandiNova’s totala lokalyta kommer efter tillträdet att uppgå till ca 5 750 kvadratmeter, vilket innebär en betydande ökning från företagets nuvarande 4 000 kvadratmeter.

Lokalen som är belägen i den angränsande fastigheten på Typsnittsgatan 11, kommer att rymma både produktions- och lageryta.

"Det är mycket glädjande att vi har getts möjligheten att expandera till närliggande lokaler. Detta ger oss utmärkta förutsättningar att fortsätta vår tillväxtresa och stödja våra kunder i att nå nya framsteg." säger Niklas Edling, VD för ScandiNova.

De senaste åren har efterfrågan på ScandiNova’s produkter ökat inom en mängd tillämpningar. Som exempel kan nämnas strålbehandling av cancer, industriell röntgen, väderradar och olika forskningsapplikationer. Områden där företagets pulsade högspänningsaggregat och RF enheter är kritiska delsystem som bidrar till ökad prestanda, kvalitet och minskad energiförbrukning.

Vi är glada att kunna erbjuda ScandiNova möjligheten för fortsatt tillväxt i våra lokaler i Fyrislund. Där kommer de bli väl omhändertagna av vår lokala förvaltningspartner Reimnor.” säger Eric Bergström, VD Regio och Partner Brunswick Real Estate.

Media & Communications

Erik Sundström
Head of Brand, Communications and Marketing
erik.sundstrom@scandinovasystems.com
+46 70 395 33 95

ScandiNova Group är världsledande inom avancerade kraftlösningar för medicinteknik, forskning, och industriella applikationer. Koncernens produktsortiment omfattar pulsade högspänningsaggregat (s k modulatorer), RF system, kraftförstärkare, precisa kraftaggregat, magneter och spolar. Koncernen består av ScandiNova Systems AB, Scanditronix Magnet AB, International Electric Company Oy (IECO) och Microwave Amps Ltd. Huvudkontoret ligger i Uppsala, Sverige, och företagsgruppen har över 240 anställda, samt försäljningsrepresentanter strategiskt lokaliserade i viktiga regioner över hela världen.

www.scandinovasystems.com