Report this content

Scanpix och Cision har inlett samarbete kring distribution av pressreleasebilder till nyhetsredaktioner.

Scanpix levererar dagligen nyhets- och genrebilder och video till Sveriges alla nyhetsredaktioner. Tillsammans med Cision erbjuder man nu sina abonnentkunder att gratis ladda hem pressreleasebilder från sin webbapplikation. Cision ger därmed sina kunder möjligheten att direkt nå ut till nyhetsredaktionerna med sitt bildmaterial.

”Vi ser det som en bra service för våra kunder att samla pressreleasebilder på samma ställe där redaktörerna dagligen hämtar bilder. Våra nyhetskunder behöver därmed inte söka vidare i andra källor efter bilder” säger Lina Hedenström, Marknadschef på Scanpix.

Magnus Thell VD Cision Norden: ”I dagens brus av pressreleasebilder ser vi stora fördelar för våra kunder att kunna nå nyhetsredaktionerna direkt via Scanpix, det bidrar till ökade chanser för våra kunder att få sina releaser och bilder publicerade”.

Tjänsten lanseras under måndagen den 19:e december.

Scanpix är Skandinaviens största bildbyrå med över 45 miljoner bilder i arkivet. Vår uppgift är att förstärka våra kunders kommunikation med det bästa visuella material som går att få tag på. Vi producerar, distribuerar och säljer redaktionella och kommersiella bilder samt nyhetsvideo och motion. Scanpix ingår i TT-Gruppen.

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,1 miljarder 2010. Mer information finns på www.cision.com

För mer information, vänligen kontakta:
Lina Hedenström

Marknadschef