Fyra drömupplevelser i Afrikas natur- och djurliv

Report this content

Afrika, med sitt unika natur- och djurliv, bjuder på annorlunda och hisnande äventyr. Från vita paradisstränder i Seychellerna till lyxiga skogsvillor och nära möten med gorillor i Rwanda. Intresset för ekoturism och hållbara resor i Afrika växer. Här är fyra exklusiva upplevelser och platser att besöka.

1. Solförsörjande läger i Mombo

Den världsberömda platsen Mombo i Okavango Delta i Botswana är känd som "The Place of the Plenty" på grund av sitt rika djurliv. Här kan man få en riktig natur- och djurnära upplevelse. Mombo är utan tvekan en av Afrikas främsta destinationer för den som är intresserad av djur- och ekoturism. Här kan besökare bo i läger som drivs av solkraft till 100 procent, då tanken är att ha en så låg miljöpåverkan som möjligt.

2. Tältsviter och safari i Botswana

Little Vumbura Camp hittar du i Okavango Delta, Botswana. Här finns det endast sex exklusiva tältsviter där man kan få en äkta afrikans upplevelse med safariaktiviteter, på land såväl som på vatten. Stora fönster skapar en ännu nära utomhuskänsla och de är en av få som erbjuder luftballongssafari. Gästerna kan börja sin dag genom att flyta lugnt genom vattenliljorna på en tyst mokoro och avsluta den med att titta på en härd av tusen Buffalos mot Afrikas glittrande solnedgång.

3. Skogsvillor och gorillor i Rwanda

Bisate Lodge är belägen i en amfiteater som ligger inuti en nedbruten vulkanisk kon bredvid Rwandas berömda nationalpark Volcanos. Sex exklusiva skogsvillor erbjuder en lyxig bas för en ovanlig upplevelse av gorillor i områdets vackra region. Arkitekturen och interiören i villorna har en tydlig koppling till Rwandas byggnadstradition och kultur, men även dess natur och alla kullar som fyller landskapet.

4. Strandbröllop på paradisön North Island i Seychellerna

North Island är Afrikas mest exklusiva privata ö och den ultimata destinationen för ett strandbröllop. Lyx, integritet och exklusivitet kombinerat med enastående natur garanterar en lycklig dag som brudparet aldrig kommer att glömma. Orörd vit sand utgör en perfekt privat bröllopsceremoni i sällskap med familj och vänner – eller bara brudparet.

För mer information, kontakta:

www.wilderness-safaris.com

www.north-island.com

Edith Boesl, PR Director
Edith.b@pr-sc.dr +49 (0)89.78 79 791 -04

Om Schaffelhuber Communications:

Schaffelhuber Communications är en PR-byrå med kunder inom lyxhotel och lyxresor. Etablerades 2006 och har kontor i München och Genève. Schaffelhuber Communications är den officiella partnern för kommunikationsbyrån Adersten&Norlin Communications i Sverige. www.pr-sc.de/en

Taggar: