Offentliggörande av utfallet av Schibsteds erbjudande till aktieägarna i Aspiro

Report this content

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS TILL ELLER I AMERIKAS FÖRENTA STATER, AUSTRALIEN, KANADA ELLER JAPAN.

Schibsted ASA (”Schibsted”) offentliggjorde den 3 november 2005 ett offentligt erbjudande om förvärv av samtliga aktier i Aspiro AB (publ) (”Aspiro”), i enlighet med Aktiemarknadsnämndens beslut avseende tillämpning av Näringslivets Börskommittés bestämmelser om budplikt (”Erbjudandet”). Erbjudandet löpte ut den 13 december 2005. Ett fåtal aktieägare i Aspiro representerande totalt 63 460 aktier, motsvarande 0,03 procent av kapital och röster i Aspiro, har accepterat Erbjudandet. Schibsted har inte förvärvat aktier utanför Erbjudandet. Schibsted äger därmed efter Erbjudandet, direkt eller indirekt, 83 073 622 aktier i Aspiro, motsvarande 43,8 procent av kapital och röster i Aspiro. Redovisning av likvid till de aktieägare som accepterat Erbjudandet kommer att påbörjas omkring den 20 december 2005. Schibsted ASA Styrelsen För ytterligare information, vänligen kontakta: Sverre Munck, Vice VD, Schibsted ASA, telefonnummer +47 9168 6699