Fredrik Lindén informationsdirektör i Schibsted Sverige

Fredrik Lindén, 39, blir informationsdirektör för Schibsted Sverige med ansvar för koncernens interna och externa kommunikation.
– Det är ett led i vår ambition att bli ännu snabbare och starkare på marknaden. Den höga förändringstakten i koncernen och omvärlden ställer stora krav på vår gemensamma kommunikation och i Fredrik Lindén får vi en kraft som är mycket väl lämpad att driva det arbetet, säger Raoul Grünthal, koncernchef Schibsted Sverige.

Vid årsskiftet infördes Schibsted Sveriges nya organisation med tre nya affärsområden – Publishing, Growth och Classified Media. I den nya organisationen delar koncernens bolag på gemensamma funktioner som HR, finans och kommunikation. Som en direkt följd övergår nu Fredrik Lindén, tidigare informationschef på Aftonbladet, till rollen som informationsdirektör för koncernen.

Fredrik Lindén kommer att rapportera till Lena K Samuelsson, koncerndirektör med övergripande ansvar för kommunikation och CSR inom koncernen på internationell nivå.

Fredrik Lindén har de senaste tre åren varit informationschef på Aftonbladet. Han har under sina tolv år på Aftonbladet också varit reporter, redaktör, programchef på Aftonbladet TV och fackklubbsordförande.

– Fredrik Lindén har under en extremt föränderlig tid för Aftonbladet visat hur man på ett professionellt sätt driver ett modernt medieföretags kommunikation. Med skärpa, snabbhet och stor integritet har han bidragit till att Aftonbladet syns och hörs på ett bra sätt i bransch- och affärssammanhang. Att han nu ska axla ett bredare ansvar är positivt för hela koncernen, säger Jan Helin, publisher för Aftonbladet och chef för affärsområdet Publishing.

Fredrik Lindén fortsätter tills vidare att ansvara för informationsarbetet på Aftonbladet.

Lena K Samuelsson, EVP Communications and CSR, Schibsted Media Group.

Telefon: 070–525 22 75. E-post: lenak.samuelsson@schibsted.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Telefon: 070–667 00 82.
E-post: fredrik.linden@schibsted.se, fredrik.linden@aftonbladet.se.

Taggar: