Schibsted Publishing tar inredning till ny nivå online –”My Home fyller ett hål på marknaden”

I juni lanserar Schibsted MyHome.se, en inredningssajt som kombinerar journalistik med shopping. Här får läsarna förutom inspiration även hjälp att snabbt hitta de bästa produkterna.
– My Home ska bli startpunkten online för alla som är intresserade av inredning och en naturlig digital arena för annonsörerna. Någon sådan plats finns inte idag – vi fyller helt enkelt ett hål på marknaden, säger Pernilla Barkman, affärsområdeschef på MyHome.se.

Läsarna söker sig allt mer online för att hitta inredningsinspiration. Samtidigt är inredning ett av de segment som växer snabbast inom e-handel. Nu satsar Schibsted på att med MyHome.se bli länken mellan läsarna och inredningsbutikerna online.

– Vi riktar oss mot alla de som kryper upp i soffan och kopplar av med att surfa runt efter inspiration till små och stora projekt. Läsarna vill alltid veta var lampan på sidan 25 i tidningen kommer ifrån och vad den kostar. Nu har vi skapat en digital tjänst där de får svaret direkt, säger Lena Bergman Esk, workflow director på MyHome.se.

Besökarna kommer bland annat att hitta hemma hos-reportage, praktiska guider, nya produkter och trender. I nysatsningen ingår också två starka inredningsprofiler, bloggarna Pella Hedeby och Hildur Blad, som tipsar om hur besökarna kan skapa en personlig inredningsstil.

I anslutning till det redaktionella innehållet finns My Homes sökmotor som gör det enkelt att hitta och shoppa de möbler och inredningsprodukter som besökarna inspireras av i artiklarna. Redan från start finns i sökmotorn 338 varumärken och 80 000 produkter – från ett urval av Sveriges bästa e-handlare inom inredning.

Royal Design Group, Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning, är med som partner till My Home från start genom varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.se.

– Det har saknats en digital redaktionell inredningsprodukt som My Home på marknaden. Royal Designs utbud av inredning och Schibsteds räckvidd är en oslagbar kombination och därför kändes det självklart att gå in som partner från start, säger Hans Bengtsson, vd och grundare Royal Design Group.

MyHome.se är en del av affärsområdet Schibsted Publishing. I affärsområdet ingår Aftonbladet, Klart.se, Viktklubb.se, Lajkat.se, MiniMedia, Politism, Omni, Tv.nu, Lifestyle Online (med The You Way och My Home) Allt om Stockholm och Schibsted, Sales & Inventory (organiseras inom Publishing)

Pernilla Barkman,
affärsområdeschef MyHome.se. Tel: 070–214 57 05. E-post: pernilla.barkman@schibsted.se.

Lena Bergman Esk, workflow director MyHome.se. Tel: 070–377 94 73. E-post: lena.bergman@schibsted.se.
Anna Kult, vd Lifestyle Online och ansvarig utgivare MyHome.se. Tel: 070–774 63 36. E-post: anna.kult@schibsted.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se

Taggar: