Tripwell inleder samarbete med ledande spansk bostadssajt

Tripwell och Fotocasa går samman för att skapa en bättre service för uthyrning av semesterboenden i Spanien.

Tripwell, ett företag inom Schibsted Media Group, inleder idag ett partnerskap med den spanska bostadstjänsten Fotocasa för att erbjuda en säkrare tjänst för att hyra semesterbostäder inom Europa. För Fotocasa-användare betyder detta att de kan hyra semesterbostäder med en säkrare betallösning samt hitta bostäder från hela Europa. Dessutom kommer spanska värdar att kunna nå internationella gäster genom Tripwells existerande nätverk i Europa.

– Vi är väldigt glada över att samarbeta med Fotocasa, en av de ledande bostadssajterna i Spanien, för att erbjuda en säkrare service för europeiska resenärer. Detta partnerskap kommer att stärka vår service til spanska användare där vi kan erbjuda en mer innovativ tjänst för uthyrning av semesterbostäder, säger Erik Hällås, vd Tripwell.

Om Tripwell

Tripwell är en internationell marknadsplats för uthyrning av semesterbostäder och erbjuder betalning online, garanti samt granskade boenden i Europa. Företaget grundades 2012 med kontor i Stockholm. Varje månad använder flera hundra tusen personer tjänsten med ett urval av boenden i mer än 80 länder. Tripwell är en del av ett stort nätverk av marknadsledande köp- och säljsajter i Europa såsom Blocket, Leboncoin.fr, Subito.it och Finn.no.

Om Fotocasa

Fotocasa är en av de ledande bostadssajterna i Spanien med 13,2 miljoner besökare per månad och 580,000 sidvisningar per månad, enligt Xiti 2014. Fotocasa tillhör Schibsted Classified Media Spain (SCM Spain), ett nätverk av köp- och säljsajter i Spanien. Fotocasa erbjuder boenden till salu, långtidsuthyrning, korttidsuthyrning samt semesteruthyrning.

Se vidare www.tripwell.com.

Erik Hällås, vd Tripwell. Telefon: 0771–218 000. E-post: info@tripwell.se.
Fredrik Lindén, informationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070–667 00 82. E-post: fredrik.linden@schibsted.se