Schibsted Telecom AB välkomnar ny betalningsmodell

Report this content

Schibsted Telecom AB välkomnar ny betalningsmodell Telia presenterade idag en ny betalningsmodell för fördelning av intäkterna från mobila tjänster levererade av oberoende tjänste- leverantörer. Den nya modellen innebär att tjänsteleverantörerna får behålla 80 procent av intäkten från sina tjänster. - Att Telia nu presenterar en ny betalningsmodell är en stor framgång för oss. Vi har förhandlat med samtliga operatörer och Telia har tagit till sig av vår kritik och våra förslag till lösningar. Vi är mycket nöjda. Det här lägger grunden för att mobilt internet ska fungera effektivt i Sverige, säger Hördur Bender, vd, Schibsted Telecom AB. Den nya betalningsmodellen skapar de ekonomiska förutsättningarna som krävs för att skapa en fungerande marknad där det är attraktivt att utveckla och leverera tjänster för mobilt internet. - Genom sitt agerande har Telia tydligt visat att man vill vara med och driva marknaden för mobila tjänster i Sverige. Vi hoppas att fler aktörer följer Telias exempel, säger Hördur Bender. För mer information, vänligen kontakta: Hördur Bender, vd, Schibsted Telecom tel. 0733 - 503 346 e-post: bender@inpoc.com Fakta Schibsted Telecom AB Schibsted Telecom AB ägs till 80 procent av norska Schibsted. Aftonbladet och Svenska Dagbladet äger 10 procent vardera. Schibsted Telecom AB utvecklar innehåll och tjänster för mobila miljöer. Schibsted Telecom erbjuder sina användare personligt anpassade informations-, underhållnings-, och kommunikationstjänster. I februari 2001 lanserade Schibsted Telecom AB under varumärket Inpoc ett antal mobila tjänster för nyheter, sport och nöjen. Innehållet i tjänsterna sänds som SMS-meddelanden till beställaren. Bakom innehållet står bland andra redaktionerna på Aftonbladet och Svenska Dagbladet. För mer information, vänligen besök: www.inpoc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00970/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00970/bit0001.pdf