Ragn-Sells har valt HR-plus som nytt personalsystem

Report this content

Ragn-Sells har valt HR-plus som nytt personalsystem Stockholm, Sweden 2, December 2003. SchlumbergerSema, ett IT- tjänstesegment inom Schlumberger, meddelar idag att kretsloppsföretaget Ragn-Sells valt SchlumbergerSema PA-konsult som leverantör av personalsystemet HR-plus. Avtalet innebär att Ragn-Sells får tillgång till ett löne- och PA-system som tillfredsställer såväl dagens som morgondagens interna och externa krav inom personalområdet. Avtalet innebär även att SchlumbergerSema befäster sin ställning som ledande leverantör av personalsystem. Avtalet mellan SchlumbergerSema och Ragn-Sells har ett ordervärde beräknat till ca 2,5 miljoner under det första året. Närmare 1 800 anställda kommer att få sina löner utbetalda med HR-plus. - Vi valde HR-plus för dess flexibla uppbyggnad som stödjer den expansion vår organisation befinner sig i, säger Tomas Thorsbrink, koncernredovisningschef på Ragn-Sells. - Med HR-plus skapas förutsättningarna för ett decentraliserat arbetssätt där varje enhet ute i landet själva ska rapportera arbetstid och reseräkningar. Vi får också direkt åtkomst till en mängd värdefull information som är förutsättningen för en effektiv personaladministration, fortsätter Tomas Thorsbrink. - Med HR-plus får Ragn-Sells ett system som stödjer en decentraliserad organisation där varje medarbetare ska rapportera tid och resor via webbgränssnitt. Avtalet visar återigen vår starka ställning inom den privata sektorn och stora företag, där vi i dag har 50 % av marknaden för lönesystem, säger Jan Axelsson, marknadschef på SchlumbergerSema PA- konsult. ### Om Ragn-Sells Ragn-Sells är Skandinaviens största kretsloppsföretag inom miljöområdet med en rikstäckande verksamhet i Sverige. En målmedveten expansion och utveckling görs i Skandinavien och Östersjöregionen. Ragn-Sells bedriver kretsloppsanpassad insamling, återvinner restprodukter och avfall från kommuner, industrier och hushåll i ett stort antal sorterings-, återvinnings- och förädlingsanläggningar. Ragn-Sells är en privatägd företagsgrupp med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Estland och Polen. Koncernen omsatte 2 800 mkr år 2002 och har 2 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sollentuna. Därutöver har Ragn-Sells olika verksamheter på 60-talet orter i Sverige. Om Schlumberger Schlumberger är ett internationellt oljefälts- och IT-tjänsteföretag med omfattande verksamhet inom energiindustrin. Företaget har 78 000 medarbetare som representerar över 140 nationer och bedriver verksamhet i 100 länder.Företaget består av tre affärssegment. Schlumberger Oilfield Services är världens största oljefältstjänsteföretag och ledande leverantör av tekniktjänster och lösningar till den internationella olje- och gasindustrin. SchlumbergerSema är ett ledande IT-tjänsteföretag som erbjuder verksamhetskonsulttjänster, systemintegration, funktionell outsourcing och nätverks- och infrastrukturlösningar till den globala energimarknaden, offentliga sektorn samt telekom- och finansmarknaden. WesternGeco, som ägs tillsammans med Baker Hughes, är världens största och mest avancerade företag inom seismisk teknik för oljeindustrin. Schlumberger omsatte 13,5 miljarder dollar under 2002. För mer information, kontakta: Tomas Thorsbrink, koncernredovisningschef, Ragn-Sells AB Tel: 08-583 626 27 e-post: tomas.thorsbrink@ragnsells.se Jan Axelsson, marknadschef, SchlumbergerSema PA-konsult Tel: 0470-317 37 e-post: jan.axelsson@pa-konsult.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00500/wkr0002.pdf