Metso Paper tecknar avtal med SchlumbergerSema avseende PC-support

Metso Paper och SchlumbergerSema tecknar avtal för DeXa.Touch- tjänster Sundsvall 4 oktober 2002. SchlumbergerSema, ett affärssegment inom Schlumberger Ltd, meddelar idag att man tecknat ett avtal med Metso Paper Service gällande DeXa.Touch, SchlumbergerSemas paketerade tjänst för arbetsplatsutrustning och supporttjänster. Därmed kommer SchlumbergerSema att sköta all PC-support hos Metso Paper Service vad gäller underhåll och uppgradering av arbetsplatser. SchlumbergerSema utökar sin tjänsteleverans till Metso Paper i Sundsvall genom att tillhandahålla DeXa.Touch, en paketerad tjänst för arbetsplatsutrustning, åt Metso Papers interna servicebolag Metso Paper Service. Det nya avtalet spänner över tre år och har ett totalt ordervärde på närmare 10 miljoner kronor. - SchlumbergerSema har en organisation som levererar en stabil PC- supporttjänst och möter våra omväxlande supportbehov på bra sätt. Våra interna resurser belastas inte och vi kan fokusera på kärnverksamheten , säger Martin Berg, projektansvarig på Metso Paper Service. Sedan tidigare levererar SchlumbergerSema bland annat drift-, support- och kundservicetjänster till Metso Paper. Med DeXa.Touch erhåller nu Metso Paper Service ett funktionsorienterat tjänstepaket där samtliga komponenter för arbetsplatser och supporttjänster ingår. Tjänsten driftsattes den 3 juni i år och enligt Peter Ågren, kundansvarig på SchlumbergerSema i Sundsvall, har projektet avlöpt väl. - Installationen gäller främst servicecentrets 190 arbetsplatser och så här långt har allting fungerat mycket bra. Trots att tjänsten nyligen driftsatts, har SchlumbergerSema visat Metso Paper att vi snabbt kan åtgärda akuta situationer. Om Metso Paper: Metso Paper ingår i Metso-koncernen och är ett bolag vars kärnverksamhet utgörs av fiber- och pappersteknologi. Metso Paper bildades 1999 genom en sammanslagning av finska Valmets avdelning för tillverkning av pappersmaskiner och svenska Sunds Defibrators verksamhet för framställning av pappersmassa och fiberskivor. Metso Paper har 10 800 anställda fördelade på 120 kontor över hela världen med huvudsäte i Jyväskylä i Finland. Om SchlumbergerSema SchlumbergerSema är en av två affärssegment inom Schlumberger Limited, ett globalt tekniktjänsteföretag. Med över 30,000 medarbetare som betjänar kunder i 65 länder, aggregerar SchlumbergerSema IT consulting, systemintegration, managed services och relaterade produkter till olja- och gasindustrin, telekommunikation, energi, finans, transport och den offentliga sektorn. Genom Schlumberger DeXa* tjänstesvit, erbjuder företaget också sammanhängande IP nätverk, informationssäkerhetslösningar, distribuerade datasupport och drifttjänster. Under 2001 omsatte Schlumberger motsvarande 150 miljarder kronor. För mer information, besök www.schlumbergersema.se. *Dexa är ett varumärke tillhörande Schlumberger För ytterligare information, kontakta: Thomas Carter, Informationschef, SchlumbergerSema Tel: 08- 51 70 52 52 E-post: Tcarter1@slb.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/04/20021004BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/04/20021004BIT00520/wkr0002.pdf