Nordnet lanserar ny korttjänst via SchlumbergerSema

Nordnet lanserar ny korttjänst via SchlumbergerSema Stockholm, 15 november 2002. SchlumbergerSema, en affärssegment inom Schlumberger Limited, meddelar idag att Nordnet Securities Bank AB, nordens största Internetmäklare, lanserar en ny korttjänst med hjälp av SchlumbergerSema. Den nya tjänsten gör det möjligt för Nordnets kunder att dygnet runt utnyttja värdet av sin aktie- och fonddepå för kontantuttag och köp. Med den nya korttjänsten erbjuder Nordnet sina kunder ett "AssetCard", ett kontokort med direkt access till den depå som kunden har hos Nordnet. Då kortet är kopplat till MasterCard med över 30 miljoner inköpsställen i världen varav 85 000 i Sverige, kan kunden även använda sitt kort till att handla med i butiker. -Detta kommer att revolutionera användandet av en aktie- och fonddepå genom att man kopplar sparande och vardagsekonomi närmare varandra, säger Jessica Gertun, Marknadschef på Nordnet. -Då det vanligtvis tar ett tag att lyfta kontanter från sin aktie- och fonddepå, är det här en väldigt smidig lösning för kunderna säger Stefan Törnkvist, chef affärsutveckling på SchlumbergerSema Finans, i en kommentar. SchlumbergerSema ansvarar för korthanteringen och att kundkonton på Nordnet uppdateras i realtid då ett köp eller uttag genomförts. SchlumbergerSema hanterar även bland annat förfrågningar om kundens kreditgräns, bedrägeri- och reklamationshantering. Samtliga tjänster ingår i Procard, ett koncept för effektiv korthantering som utvecklats av SchlumbergerSema. Om Nordnet Nordnet erbjuder handel med aktier, optioner, warranter och fonder via Internet. Inte bara handel utan även ett spektrum av tjänster erbjuds. Norden är Nordnets hemmamarknad med Sverige som huvudmarknad. Nordnet erbjuder tjänster i Sverige, Norge och Danmark samt till utlandssvenskar genom Eurotrade i Luxemburg. Nordnet är Nordens största Internetmäklare mätt i antal avslut och volym. Om SchlumbergerSema SchlumbergerSema är ett affärssegment inom Schlumberger Limited, ett globalt tekniktjänsteföretag. Med över 30,000 medarbetare som betjänar kunder i 65 länder, aggregerar SchlumbergerSema IT consulting, systemintegration, managed services och relaterade produkter till olja- och gasindustrin, telekommunikation, energi, finans, transport och den offentliga sektorn. Genom Schlumberger DeXa* tjänstesvit, erbjuder företaget också sammanhängande IP-nätverk, informationssäkerhetslösningar, distribuerade datasupport och drifttjänster. Under 2001 omsatte Schlumberger 14,3 miljarder dollar. I Norden har SchlumbergerSema närmare 2 000 medarbetare. SchlumbergerSema är Worldwide IT-Partner för de olympiska spelen i Salt Lake City 2002, Aten 2004, Turin 2006 och Peking 2008. För mer information, besök www.schlumbergersema.se. * varumärke tillhörande Schlumberger För mer information, kontakta: Thomas Carter, informationschef, SchlumbergerSema Tel: (+46) 8 51 70 52 52 E-post: tcarter1@slb.com Stefan Törnkvist, chef affärsutveckling, SchlumbergerSema Finans Tel: (+46) 8 51 70 49 24 E-post: stefan.tornkvist@sema.se Jessica Gertun, marknadschef Nordnet Securities Bank AB Tel: (+46) 8 506 330 30 Mobil: (+46) 709 697424 Epost: jessica.gertun@nordnet.se Klas Danielsson, VD Nordnet AB Tel: (+46) 8 506 330 30 Mobil: (+46) 708 744 574 Epost: klas.danielsson@nordnet.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/15/20021115BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/15/20021115BIT00580/wkr0002.pdf