SAP har certifierat SchlumbergerSema som Hosting Partner i Sverige

SAP har certifierat SchlumbergerSema som Hosting Partner i Sverige Stockholm 7 november 2002, SchlumbergerSema, ett affärssegment inom Schlumberger Limited meddelar idag att SAP Svenska AB har tecknat ett så kallat Hosting Partneravtal med SchlumbergerSema. Avtalet avser Sverige. SchlumbergerSema är en av de större aktörerna på outsourcingmarknaden i Sverige. Outsourcingmarknaden väntas öka de närmaste åren eftersom företag och organisationer frigör resurser för att investera i kärnverksamheten. "Certifieringen är ett kvalitetsmått på vår kompetens, infrastruktur och arbetssätt. Vi ser fram mot att intensifiera vår roll inom SAP-området" ,säger Åke Södermark, VVD SchlumbergerSema AB. "SAP certifieringen är en garanti för kvalitativ drift, där partnerskapet godkänts efter ett flertal kvalitetssäkrande program". SchlumbergerSema tillhandahåller servicelösningar som på ett kostnadseffektivt sätt ger hög säkerhet och god tillgänglighet till de företag som väljer eller har valt SAPs lösningar. Tjänsterna kommer att levereras via DeXA.Host*, en driftstjänst som erbjuder kompletta, speglade miljöer, som tillgängliggörs på en delad eller dedicerad basis. Tjänsten ingår i Schlumberger DeXa* Suite of Services. "SchlumbergerSema är mycket välrenommerat och en av de större aktörerna på outsourcingmarknaden, inte bara i Sverige utan även globalt, säger Stefan Iveborg, partneransvarig på SAP Svenska AB. "Vår målsättning är att samarbeta med aktörer som har såväl kompetens som erfarenhet av implementering, underhåll, uppgraderingar och drift av hela eller delar av SAP-miljön. Jag ser fram mot ett för båda parter fruktbart samarbete". Om SchlumbergerSema: SchlumbergerSema är ett affärssegment inom Schlumberger Limited, ett globalt tekniktjänsteföretag. Med över 30,000 medarbetare som betjänar kunder i 65 länder, aggregerar SchlumbergerSema IT consulting, systemintegration, managed services och relaterade produkter till olja- och gasindustrin, telekommunikation, energi, finans, transport och den offentliga sektorn. Genom Schlumberger DeXa* tjänstesvit, erbjuder företaget också sammanhängande IP-nätverk, informationssäkerhetslösningar, distribuerade datasupport och drifttjänster. Under 2001 omsatte Schlumberger 14,3 miljarder dollar. I Norden har SchlumbergerSema närmare 2 000 medarbetare. SchlumbergerSema är Worldwide IT-Partner för de olympiska spelen i Salt Lake City 2002, Aten 2004, Turin 2006 och Peking 2008. För mer information, besök www.schlumbergersema.se *Dexa är ett varumärke tillhörande Schlumberger Om SAP SAP är den världsledande mjukvaruleverantören av integrerbara e- businesslösningar. Plattformen mySAP.com för e-business gör det möjligt för företag över hela världen att förbättra relationerna med kunder och partners och att effektivisera verksamheten genom hela värdekedjan. Idag använder fler än 18 000 företag i mer än 120 länder 50 000 affärskritiska mjukvarulösningar från SAP. Med över 25 000 anställda och dotterbolag i 50 länder så finns SAP noterat på flera börser över världen bland annat i Frankfurt och New York. Läs mer: www.sap.com/sweden # # # För mer information: Stefan Iveborg, Partner Manager, SAP Svenska AB, tel 08-587 700 95, 070 - 560 60 95, e-post: stefan.iveborg@sap.se Åke Södermark, VVD SchlumbergerSema i Norden, tel 08-517 049 94, 0708-51 49 94, e-post;ASodermark@slb.com Mikael Pettersson, Technical Product manager , SchlumbergerSema, tel 040- 693 36 07, 0708- 51 36 07, e-post:mpettersson@malmo.sema.slb.com Thomas Carter, Informationschef, SchlumbergerSema, tel 08- 517 052 52, 0708-51 52 52, e-post:thomas.carter@sema.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT01130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT01130/wkr0002.pdf