AstraZeneca kvalitetssäkrar produktionen med hjälp av Schneider Electrics mjukvara

Med den smarta mjukvara EcoStruxure Building Operation (EBO) kan AstraZeneca enkelt övervaka miljön i sina anläggningar och effektivisera kvalitetskontrollen och säkerheten i produktionen. Mjukvaran säkerställer samtidigt att lagar och föreskrifter följs på ett tillförlitligt sätt.

När läkemedelsföretaget AstraZeneca letade efter en teknisk lösning för fastighetsautomation föll valet på Schneider Electric och EcoStruxure™ Building Operation. Den smarta mjukvaran gör det möjligt att enkelt skapa sig en överblick och upptäcka brister i produktionsanläggningar som kan äventyra både säkerheten och kvaliteten på läkemedelsprodukterna.

Schneider Electrics flexibla lösning övervakar både luftfuktighet, temperatur och tryck i AstraZenecas produktions- och laboratoriemiljöer. Mjukvaran loggar och spårar miljöförhållanden, operationell data och annan kritisk information på ett säkert sätt genom elektroniska signaturer. Ett krav för att upprätthålla global praxis och regelverk, ofta drivet av 21 CFR Del 11 från den amerikanska livsmedels- och läkemedelsmyndigheten (FDA).

Framtidssäker energieffektivisering med EcoStruxure™ Building Operation

Den öppna och flexibla mjukvarulösningen hjälper fastighetsägare och förvaltare att hantera stigande energikostnader och möta krav på nettonollutsläpp till 2050. EcoStruxure Building Operation möjliggör bland annat sömlös hantering och styrning av byggnaders olika system och enheter i ett enda system, allt från elbilsladdning till kraft- och förnyelsebara energisystem. Det responsiva gränssnittet ger en tydlig och överskådlig presentation av byggnadens data på alla typer av enheter (dator, mobil och surfplatta).

– Idag går 60% av energin förlorad. Därför är en mer elektrisk och digital värld ett måste för att ta itu med klimat- och energikrisen. Med en modern lösning som EcoStruxure Building Operation kan byggnaders olika system både kopplas samman och digitaliseras vilket gör energianvändningen mer synlig samt bidrar till att minska energianvändning och koldioxidutsläpp med upp till 35%. Att hjälpa kunder att effektivisera deras verksamheter genom att använda färre resurser är något vi brinner för. Då kan de både överträffa sina intressenters förväntningar, skapa mer hälsosamma byggnader, attrahera och behålla hyresgäster samt förbättra användarupplevelsen – oavsett om byggnaderna är helt nya eller moderniserade, säger Andre Marino, SVP Digital Buildings, Schneider Electric.

– Efter en noggrann upphandlingsprocess valde AstraZeneca mjukvaran EcoStruxure Building Operation med tilläggspaketet Compliance Pack för att effektivisera och automatisera regelbunden kvalitetskontroll och spårbarhet i produktionen. Ett samarbete där EcoStruxure-plattformen ger både flexibilitet och tillförlitlighet till AstraZenecas fastighetsförvaltning, säger Robert Flinth, Sales Director på Schneider Electric.

Läs mer om EcoStruxure Building Operation här.