Bloombergs Gender-Equality Index uppmärksammar Schneider Electrics engagemang för jämställdhet för femte året i rad

För femte året i rad ingår Schneider Electric i Bloomberg Gender-Equality Index (GEI). Företaget är ett av 418 företag i 45 länder och regioner som ingår i 2022 års Bloomberg GEI, som utvärderar hur börsnoterade företag arbetar med jämställdhet.

Schneider Electric fick högre poäng än det totala GEI-genomsnittet. Sitt högsta betyg fick Schneider Electric i kategorin jämställda löner, där resultatet var betydligt högre än det globala GEI-genomsnittet. Schneider Electrics Global Pay Equity Framework identifierar löneskillnader mellan könen inom jämförbara grupper av anställda och säkerställer att lönesättningen är konsekvent, rättvis och transparent. Schneider Electric har åtagit sig att uppnå mindre än en procents löneskillnad mellan kvinnor och män till 2025.

Schneider Electric ligger också över GEI-genomsnittet i kategorierin inkluderande kultur, en ökning med 15 procent. Det är ett bevis på företagets engagemang för att främja jämställdhet bland sina 128 000 medarbetare världen över.

Jämställdhet är en del av företagets bredare hållbarhetsstrategi och hållbarhetsmål till 2025, som inkluderar mål för att öka kvinnlig representation, från nyanställda till ledande befattningshavare, och återspeglar Schneider Electrics kontinuerliga engagemang för att driva positiv förändring och erbjuda lika möjligheter för alla.

För mer information om andra utmärkelser och erkännanden som Schneider Electric nyligen fått, bland annat från European Women on Boards Gender Diversity Index, WeQual och Financial Times, klicka här.

För ytterligare information, kontakta:

Karolina Blacharska, presskontakt Schneider Electric, 070-282 67 63, karolina.blacharska@se.com

Om Schneider Electric:
Vårt syfte på Schneider är att ge alla möjlighet att göra det mesta av vår energi och våra resurser som gynnar utveckling och hållbarhet för alla. Vi ser till att Life Is On.

Vi vill vara din digitala partner för ökad hållbarhet och effektivitet.

Vi driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik, uppkopplade produkter, styrning, programvara och tjänster på alla nivåer genom hela livscykeln för hem, byggnader, datacenter, infrastruktur och industrier.

Vi är ett globalt företag med stark lokal närvaro. Vi förespråkar öppna standarder och ekosystem tillsammans med partners som delar vår passion för ett meningsfullt syfte, inkludering och handlingskraft.

www.se.com/se