Philippe Delorme blir ny Executive Vice-President Europe Operations på Schneider Electric

Schneider Electric, ledare inom digital transformation av energihantering och automation, har utsett Philippe Delorme till ny Executive Vice-President Europe Operations från och med den 1 april 2022.

Philippe Delorme, för närvarande Executive Vice-President Energy Management på Schneider Electric, kommer att behålla sin roll som medlem av företagets ledningsgrupp. Denna förändring följer tillkännagivandet av Christel Heydemanns utnämning, till Chief Executive Officer för Orange, som för närvarande är Executive Vice-President Europe Operations på Schneider Electric.

I sin nya roll kommer Philippe Delorme att ansvara för Schneider Electrics hela affärsportfölj över hela Europa, vilket representerar företagets bidrag till utvecklingen av EU:s agenda för att påskynda Europas gröna och digitala transformation.

Med över 25 års erfarenhet på Schneider Electric ledde Philippe olika verksamheter i USA och Frankrike i början av sin karriär, såväl som i globala roller. 2009 blev han Schneider Electrics Chief Strategy & Technology Officer och sedan 2011 har Philippe lett olika globala verksamheter. 2019 utsågs Philippe till Schneider Electrics Executive Vice President of Energy Management och har varit medlem i dess ledningsgrupp sedan 2009.

Philippe tog examen vid Centrale Paris Engineering School och avslutade en MBA vid Sciences Po Paris (Frankrike). Philippe är en aktiv förespråkare för en energiövergång utan koldioxid genom tillämning av digital och elektrisk teknologi.

För ytterligare information, kontakta:

Karolina Blacharska, presskontakt Schneider Electric, 070-282 67 63, karolina.blacharska@se.com

Om Schneider Electric:
Vårt syfte på Schneider är att ge alla möjlighet att göra det mesta av vår energi och våra resurser som gynnar utveckling och hållbarhet för alla. Vi ser till att Life Is On.

Vi vill vara din digitala partner för ökad hållbarhet och effektivitet.

Vi driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik, uppkopplade produkter, styrning, programvara och tjänster på alla nivåer genom hela livscykeln för hem, byggnader, datacenter, infrastruktur och industrier.

Vi är ett globalt företag med stark lokal närvaro. Vi förespråkar öppna standarder och ekosystem tillsammans med partners som delar vår passion för ett meningsfullt syfte, inkludering och handlingskraft.

www.se.com/se