Schneider Electric erkända som Ledare inom konsulttjänster för att minska koldioxidutsläppen i byggnader

Verdantix, ett oberoende forsknings- och rådgivningsföretag, lyfter i sin senaste rapport Schneider Electrics arbete för att minska koldioxidutsläppen – från strategi till genomförande. Rapporten belyser även Schneider Electrics expertis inom optimering av byggnadsautomationssystem, modellering av energianvändning samt strategi och upphandling av förnybar energi.

Schneider Electric, ledande inom digital omvandling av energihantering och automation, har fått den högt värderade ledarpositionen i forsknings- och rådgivningsföretaget Verdantixs senaste rapport: Green Quadrant: Building Decarbonization Consulting 2024.

Byggnadssektorn står för 37 procent av de globala energiutsläppen, som inkluderar både direkta och indirekta utsläpp. Denna rapport, som är den första inom området från Verdantix, tar upp möjligheten att minska koldioxidutsläppen i byggnadssektorn genom energihanteringstjänster.

– Vi på Schneider Electric är hedrade att bli erkända av Verdantixs i deras första rapport. Att vara en pålitlig partner i den globala omställningen för att skapa energieffektiva byggnader med digitala lösningar är något vi stolta över. Vi kommer fortsätta vårt arbete för att minska koldioxidutsläppen inom alla sektorer. Omfattande tjänster och lösningar för hållbarhet och energihantering är en del av vår Electricity 4.0-strategi, för en mer elektrisk och digital värld, säger Charly Lupart, Vice President Digital Energy Schneider Electric Sverige.

Verdantix rapport utvärderar konsulttjänster som förbättrar koldioxid- och energiprestanda i byggnader och förbättrar deras energieffektivitet. Schneider Electric uppmärksammades för sitt rådgivningssätt för att minska koldioxidutsläppen. Rapporten lyfter särskilt fram företagets expertis inom optimering av byggnadsautomationssystem, modellering av energianvändning samt strategi och upphandling av förnybar energi. Schneider Electric har identifierat nyckelprioriteringar för att uppnå nettonoll energiförbrukning i byggnader. Kärnan i åtgärderna är strategi, digitalisering och minskning av koldioxidutsläpp.

– Konsultföretag med lång erfarenhet inom byggnader erbjuder tjänster för att förbättra energieffektiviteten och minska koldioxidutsläppen under hela byggnadens livscykel – från konstruktion till avveckling. Schneider Electric erbjuder en diversifierad portfölj av produkter och tjänster och har investerat kraftigt under de senaste åren för att utöka sitt erbjudande för att minska koldioxidutsläppen genom att utveckla sin egen konsultexpertis och digitala lösningar relaterade till koldioxidminskning, säger Connor Taylor, Senior Analyst på Verdantix.

Schneider Electric Sustainability Business är ett av världens ledande företag som tillhandahåller konsulttjänster inom energi och hållbarhet, med mer än 3 000 anställda i över 180 länder. Företagets kärntjänster omfattar marknads- och klimatriskanalys, energieffektivitet, energihantering och hållbarhetsrådgivning samt rådgivning inom förnybar energi och koldioxidutsläpp. Företaget har även en växande portfölj av digitala lösningar, som bland annat inkluderar EcoStruxure™ Resource Advisor och Zeigo, vilka är allmänt erkända lösningar för resurshantering och hantering av förnybar energi. https://perspectives.se.com

Schneider Electric Schneiders syfte är att påverka genom att ge alla möjlighet att göra det mesta av vår energi och våra resurser, och därigenom överbrygga framsteg och hållbarhet för alla. På Schneider kallar vi detta Life Is On.

Vår mission är att vara den betrodda partnern inom hållbarhet och effektivitet.

Vi är en global ledare inom industriell teknologi som för med sig världsledande expertis inom elektrifiering, automation och digitalisering till smarta industrier, robust infrastruktur, framtidssäkrade datacenter, intelligenta byggnader och intuitiva hem. Förankrade i vår djupa branschkunskap tillhandahåller vi integrerade, helhetslösningar med AI-aktiverad industriell IoT med anslutna produkter, automation, programvara och tjänster, vilket levererar digitala tvillingar för att möjliggöra lönsam tillväxt för våra kunder.

Vi är ett företag för människor med ett ekosystem av 150 000 kollegor och över en miljon partners verksamma i över 100 länder för att säkerställa närhet till våra kunder och intressenter. Vi omfamnar mångfald och inkludering i allt vi gör, styrs av vårt meningsfulla syfte om en hållbar framtid för alla.

www.se.com/se/sv