Schneider Electric introducerar nästa generations apparatskåp

Schneider Electric lanserar PanelSeT SFN – det flexibla och effektiva apparatskåpet som erbjuder kundanpassning med hög precision. Det har ett unikt ramverk som reducerar behovet av lagerutrymme med 80 procent samt möjliggör skalbarhet på en helt ny nivå. Skåpet är dessutom tillverkat av nästa generations stål.

Schneider Electric, ledande aktör inom digitalisering av energihantering, presenterar apparatskåpet PanelSeT SFN - ett golvskåp anpassat för automation och elektrisk distribution inom industriella miljöer. Golvskåpet blir tillgängligt på svenska marknaden i början av oktober 2023.

PanelSeT SFN är fullt kompatibelt med utgående Spacial SF, vilket förenklar övergången till det nya sortimentet. Vidare bibehåller PanelSeT SFN identiska dimensioner, symmetri, mekaniska förmågor, fixeringspunkter och certifieringar.

60 procent av de globala företagen förväntar sig ökade investeringar inom hållbarhet de kommande två åren. Driftkritiska anläggningar och infrastrukturer har påskyndat skiftet från fossilt bränsle till elektricitet. Trots att intresset för automatisering aldrig har varit större fortsätter företag att navigera genom en energikris fylld av frågetecken. Därmed behövs kompetenta samarbetspartners som kan bidra till i omställningen mot minskad klimatpåverkan.

Med lanseringen av PanelSeT SFN kan vi erbjuda mer robusta, effektiva och hållbara lösningar som kan anpassas i enlighet med nya regleringar. Därmed är vi rustade inför framtiden, säger Martin Ohlsson, nordisk marknadschef Universal Enclosures, Schneider Electric.

PanelSeT SFN fördelar och funktioner:

• Flexibilitet: Produkten erbjuds som standardmodell eller kit och kan skräddarsys efter kundbehov med lösningar som inkluderar 60 olika dimensioner. Moduldesignen tillåter upp till 600 kombinationer och med kit-versionen kan lagerutrymme reduceras med 80 procent.
  • Effektivitet: Designen inkluderar snabbfäste för montageplåt och delvis stängda gångjärn, vilket förenklar avmontering av dörr. Installationen kräver även mindre arbetskraft och kan enkelt utföras av bara en person.
  • Robust: Med en unikt patenterad och bultad ramkonstruktion klarar golvskåpet en statisk belastning på 1500 kg.
  • Hållbart: PanelSeT SFN är tillverkat av 50 procent återvunnet stål, vilket har tagits fram med förnyelsebara energikällor. Golvskåpet är specifikt framtaget med kommande miljörregleringar i åtanke så att det är framtidssäkrat. Dessutom levereras det med miljövänligt emballage bestående av 70–100 procent återvunnen kartong med minimal plastanvändning. Sammanlagt reduceras koldioxidutsläppet med upp till 34 procent.

Läs mer om PanelSeT SFN här.

Karolina Wilderfalk
karolina.wilderfalk@se.com