Schneider Electric presenterar nyheter inom Wiser™ på Elmässan i Stockholm 19-20 oktober

Elmässan i Stockholm är en viktig mötesplats inom elbranschen. När årets mässa slår upp portarna den 19-20 oktober i Kistamässan är Schneider Electric på plats i monter D:12. Företaget kommer att presentera ett brett utbud av produktområden med stort fokus på nyheter, energieffektiva och smarta lösningar samt håller presentationer och seminarier om framtidens smarta hem och Schneider Electrics lösning Wiser. I montern får installatörer mer information om hur de kan bli Wiser-partner.

Schneider Electric presenterar ett brett utbud av produktområden och nyheter i monter D:12

I montern kommer besökare få se de senaste produkterna inom apparatserier för infällt och utanpåliggande montage, kanalsystem och minikanaler, installationsmaterial, normsystem, nödljus, nätverk, bordsenheter och kabelhantering, Easy UPS som säkerställer avbrottsfri kraftförsörjning, arbetslampor och strålkastare, elbilsladdning samt smarta hem-lösningarna Wiser och KNX. I montern presenteras även Schneider Electrics partnerprogram för installatörer och möjligheten att bli Wiser-partner.

Flera nyheter inom smarta hemsystemet Wiser presenteras, däribland:

- Uppkopplade dimrar i Exxact-sortimentet som hanteras via Wiser by SE-appen som kan installeras både med och utan neutralledare för bättre funktionalitet.

- Wiser radiatortermostat för vattenburna radiatorer

- Prisbelönt uppkopplad Wiser brandvarnare

- EVlink Home Smart 11kW som är en kompakt laddare för hemmet som med fördel kan kompletteras med Peak Controller för att aktivera dynamisk lastbalansering som övervakar den totala strömförbrukningen i huset och optimera laddningen mot övriga belastningar. Hemmaladdaren kommer kunna kopplas upp mot Wiser by SE mobil app så att laddningen kan startas, styras och övervakas på via appen på distans. Lanseringen är planerad i början av 2023.

Andra nyheter som kommer presenteras i montern är:

- USB C-uttag i Exxact-serien på 45W och OptiLine F80 på 65W med Power Delivery-teknik.

- Elbilsladdaren EVlink Pro AC för kommersiellt och industriellt bruk samt EVlink Home för hemmaladdning.

- Nya vriddimrar 370W i serierna Exxact och Renova som ersätter transistordimmern som utgår inom kort. Även dessa dimrar kan installeras med och utan neutralledare.

- Jordat 2-vägsuttag 2x250V 16A för två olika faser i Exxact-serien.

-  Dvärgbrytare och jordfelsbrytare i Resi9-serien som numera tillverkas av delvis återvunnen plast. Det innebär att det totala klimatavtrycket blir lägre.

Schneider Electric medverkar i presentationer och seminarier

Under mässan kommer Schneider Electric även stå för en presentation på en av mässans stora scener den 20 oktober kl 9.30 då Schneider Electrics produktchef för Wiser kommer tala om Smarta hem – trender, behov och tips som möjliggör ökad försäljning. Presentationen äger rum på scen 2, Belysningsscenen.

Under mässan håller Schneider Electric dagligen två egna seminarier. Klockan 11.00 hålls seminariet Varför det smarta hemmet? med en av Schneider Electrics Wiser-experter och företaget Nordic Smart Homes som kommer gå in på vad ett smart hem innebär och vilka problem och möjligheter vi står inför i dagens samhälle.

Det andra seminariet börjar klockan 14.00 då Schneider Electric kommer att presentera det senaste inom elbilsladdning. Ett helt nytt sortiment med lösningar för elbilsladdning för kommersiella byggnader och hemmaladdning. Antalet platser är begränsat och anmälan till seminarierna, som hålls samma tid båda dagarna, sker via denna länk.

Schneider Electrics bidrag till tävlingen årets Bästa Elnyhet

Mässan arrangerar tävlingen Bästa Elnyhet i samband med mässan och Schneider Electric tävlar med EVlink Home Smart. Laddaren finns att se i montern. De som vill rösta på sitt favoritbidrag till Bästa Elnyhet kan rösta via denna länk.

Läs mer om Elmässan i Stockholm här

Registrering för kostnadsfri biljett görs här

Anmälan till Schneider Electrics seminarier görs här

Röstning i tävlingen Bästa Elnyhet görs här

Läs mer om Wiser för elektriker här

För ytterligare information, kontakta:

Karolina Wilderfalk, presskontakt Schneider Electric, 070-282 67 63, karolina.wilderfalk@se.com

Om Schneider Electric:
Vårt syfte på Schneider är att ge alla möjlighet att göra det mesta av vår energi och våra resurser som gynnar utveckling och hållbarhet för alla. Vi ser till att Life Is On.

Vi vill vara din digitala partner för ökad hållbarhet och effektivitet.

Vi driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik, uppkopplade produkter, styrning, programvara och tjänster på alla nivåer genom hela livscykeln för hem, byggnader, datacenter, infrastruktur och industrier.

Vi är ett globalt företag med stark lokal närvaro. Vi förespråkar öppna standarder och ekosystem tillsammans med partners som delar vår passion för ett meningsfullt syfte, inkludering och handlingskraft.

www.se.com/se