Schneider Electric visar energieffektiva innovationer på Elmässan 16–17 oktober

En av de ledande aktörerna inom energihantering och automation, Schneider Electric, ställer ut på Elmässan i Stockholm den 16–17 oktober 2024. För att fira mässans 20 års-jubileum har Schneider Electric dubbla montrar där de kommer att visa upp de senaste produkterna och tjänsterna inom energihantering och automation. Företaget kommer dessutom att presentera sitt samarbete med Ekolsunds slott, delta i tävlingen Bästa Elnyhet samt hålla i en studentdag för att inspirera framtidens arbetskraft.

På mässan kommer Schneider Electric att presentera ett stort utbud av produkter och lösningar inom energihantering och automation för både hem, större fastigheter och industrier.

I monter D:14 kommer Schneider Electric att visa upp ett omfattande sortiment där några av de produkter som kommer visas är nyheter som:

• SpaceLogic KNX Hybrid-modul, som är ett av årets bidrag i tävlingen Bästa Elnyhet, en modul som gör det möjligt att kombinera trådbundna KNX-enheter med trådlösa Wiser-enheter.
  • Schneider Charge, smarta och robusta laddstationer för enfamiljshus.
  • EVlink Pro DC, den nya generationens flexibla snabbladdningsstationer för fastigheter, fordonsdepåer, destinationer och butiker.
  • Timer-uttag, som medför säkerhet samt energieffektivitet.
  • Uppkopplade termostater från Wiser, som ger större och smartare kontroll över hemmets värmestyrning.
  • Personskyddsbrytare, som säkerställer en effektiv och driftsäker anläggning i de flesta elektriska applikationer.

I monter H:05 kommer fokus att ligga på Schneider Electrics utbud av apparatserier. Detta med en festlig stämning för att fira Elmässans 20års jubileum.

Schneider Electric tar plats på Elmässans scen

Den 17 oktober, klockan 10.00 – 10.30, håller Schneider Electric ett seminarium på Belysningsscenen. Där svarar Mikael Dennbo, produktchef för Wiser, bland annat på frågan:

Kan ett flera hundra år gammalt slott styras med modern teknik?

Besökare kan lyssna på hur Ekolsunds slott tillsammans med Schneider Electric och Ahlsell har gått till väga för att ett 1630-tals slott ska bli modernt och uppkopplat, samt ligga i utvecklingens framkant – vilket var en önskan från Gustav III som bodde i slottet under 1700-talet. Idag är slottet och dess ägor till stor del styrda med smart hem-teknik vilket sparar tid, energi och pengar samt möjliggör en effektiv drift. Seminariet kommer även att ta upp hur samarbetet mellan slottsägaren och installatören har gått till för att hitta de bästa lösningarna för hur modern teknik kan implementeras i en anrik fastighet.

Studentinitiativ – Schneider Electric tillsammans med Prowork

Schneider Electric och Prowork anordnar den 17 oktober en studentdag på mässan för att välkomna och inspirera morgondagens arbetskraft. Schneider Electric håller under dagen en presentation om sina produkter, hur de ser på framtidens elektriker, olika karriärmöjligheter samt anordnar en quiz-tävling.

Studentanmälan till mässan går att göra här.

Schneider Electrics återigen en finalist i tävlingen Bästa Elnyhet

Varje år håller Elmässan tävlingen Bästa Elnyhet och Schneider Electric har återigen kvalat in och blivit en av de åtta finalisterna. Detta år med nyheten SpaceLogic KNX Hybridmodul. KNX är ett intelligent system för fastighetsautomation och modulen innebär en möjlighet att kombinera trådbundna KNX-enheter med trådlösa Wiser-enheter. Från enfamiljshus till kontorsbyggnader erbjuder KNX möjligheten att uppnå flexibla, energieffektiva, komfortabla och säkra lösningar för fastighetsautomation. SpaceLogic KNX Hybrid-modulen ger en smidig övergång från trådbundna KNX-system till trådlösa funktioner, vilket ger elektriker och installatörer fler alternativ och förenklat arbete.

Schneider Electrics deltagande på Elmässan 2024 är ett lämpligt tillfälle för branschprofessionella och andra intresserade att uppleva de senaste innovationerna inom energihantering och automation. I monter D:14 och monter H:05 går det alltså at få en närmre koll på Schneider Electrics produkter samt en inblick i hur de kan hjälpa dig eller din organisation att energieffektivisera och förenkla ert arbete och vardag.

Läs mer om Elmässan i Stockholm här
Registrering för kostnadsfri biljett görs här
Röstning i tävlingen Bästa Elnyhet görs här
Läs mer om SpaceLogic KNX Hybrid-modul här

Schneider Electric Schneiders syfte är att påverka genom att ge alla möjlighet att göra det mesta av vår energi och våra resurser, och därigenom överbrygga framsteg och hållbarhet för alla. På Schneider kallar vi detta Life Is On.

Vår mission är att vara den betrodda partnern inom hållbarhet och effektivitet.

Vi är en global ledare inom industriell teknologi som för med sig världsledande expertis inom elektrifiering, automation och digitalisering till smarta industrier, robust infrastruktur, framtidssäkrade datacenter, intelligenta byggnader och intuitiva hem. Förankrade i vår djupa branschkunskap tillhandahåller vi integrerade, helhetslösningar med AI-aktiverad industriell IoT med anslutna produkter, automation, programvara och tjänster, vilket levererar digitala tvillingar för att möjliggöra lönsam tillväxt för våra kunder.

Vi är ett företag för människor med ett ekosystem av 150 000 kollegor och över en miljon partners verksamma i över 100 länder för att säkerställa närhet till våra kunder och intressenter. Vi omfamnar mångfald och inkludering i allt vi gör, styrs av vårt meningsfulla syfte om en hållbar framtid för alla.

www.se.com/se/sv