Claudia Schiffer och Schwarzkopf lanserar ny stylingserie

När Claudia Schiffer och Schwarzkopf tillsammans lanserade Essence ULTÎME 2014 var det första gången en känd person utvecklade en egen hårvårdsserie. Nu utvecklas samarbetet ytterligare genom lanseringen av Styliste ULTÎME, där Claudia Schiffers erfarenheter från modellvärlden och Schwarzkopfs expertis inom hår återigen slås samman. Nu är det enklare än någonsin att få till en catwalk frisyr värdig en supermodell, hemma.

Det finns få personer som spenderat lika mycket tid med att få håret stylat som Claudia Schiffer. Supermodellen och skönhetsikonen vet därför vad som krävs av en produkt för att få varaktig stadga och optimal volym utan att tynga ner håret. Nya Styliste ULTIÎME är en serie stylingprodukter framtagna tillsammans med Claudia Schiffer för att till och med möta en supermodells krav.

Styliste ULTÎMEs produkter är baserade på Micro-Styling-Technology, en ny innovation där mikrofina molekyler kombineras för att skapa en lätt, flexibel och osynlig hinna som ger håret en långvarig stadga och volym utan att klibba. Det uppnås tack vare noggrant utvalda polymer som sammanfogar de hårstrån de vidrör. Stylingserien består av tre linjer där noga utvalda ingredienser adderats för att möta olika önskemål; stadga som håller hela natten, glamorös volym eller naturliga beach-lockar.

Långvarig look

För tillfällen när frisyren bara måste hålla är Styliste ULTÎME AMINO Q HOLD hårspray och mousse med aminosyra som stärker håret ett måste. Moussen är en förberedande behandling som skapar looken medan hårsprayen ger stadga i upp till 48 timmar.

Styliste ULTÎME AMINO Q HOLD Hair Spray, 300 ml, 79 kr

Styliste ULTÎME AMINO Q HOLD Mousse, 200 ml, 79 kr

En storslagen entré

Många kvinnor drömmer om ett hår med glamourös volym som väcker uppmärksamhet. Styliste ULTÎME BIOTIN+ VOLUMEs hårspray och mousse ger håret ett lyft från rot till topp i upp till 48 timmar samtidigt som det vårdar håret med vitamin B7. Linjen innehåller även Powder Spray, vars lätta puder formula fräschar upp håret och ger direkt volym genom att ge rötterna ett voluminöst och vackert lyft.

Styliste ULTÎME BIOTIN+ VOLUME Hair Spray, 300 ml, 79 kr

Styliste ULTÎME BIOTIN+ VOLUME Foam Mousse, 200 ml, 79 kr

Styliste ULTÎME BIOTIN+ VOLUME Powder Spray, 200 ml, 79 kr

Tillbaka från stranden

För de som eftersträvar en cool och sexigt rufsig beachfrisyr finns det en lösning som inte innebär en flygbiljett till en tropisk badstrand. Styliste ULTÎME SEA SALT BEACH LOOK ger textur och en matt finish som håller hela dagen.

Styliste ULTÎME SEA SALT BEACH LOOK Texture Spray, 200 m, 79 kr

Styliste ULTÎME SEA SALT BEACH LOOK Texture Powder, 10 g, 79 kr

Styliste ULTÎME kommer finnas tillgänglig i utvalda butiker från mitten av februari 2015.

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.