För 48 timmars stadga och strålande glans

I år är det 60 år sedan Taft presenterade den första hårsprayen på den europeiska marknaden. Idag är Taft fortfarande Europas ledande stylingvarumärke. Nu lanseras den nya stylingserien Taft ULTIMATE med en innovativ formula som ger både långvarig stadga och strålande glans – som håller hela helgen.

1955 lanserade Taft Europas första hårspray.  Den sensationella produkten gick då under namnet ”det flytande hårnätet” och blev snabbt en succé bland Europas alla kvinnor.

Nu, 60 år senare, efterfrågar konsumenter fortfarande stylingprodukter som ger långvarig stadga – utan att ge avkall på hårets glans. Detta har Taft tagit fasta på och lanserar nya stylingserien Taft ULTIMATE som kombinerar maximal stadga med strålande glans.

Den nya stylingserien har den högsta graden av stadga, nu uppgraderad till en sexa på den annars femgradiga skalan – allt för att du ska kunna skapa festfrisyrer som håller hela helgen och som dessutom håller i alla väderförhållanden.  Den nya innovativa formulan kombinerar flytande kristallglans som tillsammans med kompletterande polymerer ger maximal stadga i upp till 48 timmar. Formulans polymerer bildar ett tunt, fixerande lager kring hårstrået som tillsammans med kristallglansen ger en hållbar frisyr, full med glans.

Taft ULTIMATE Hairspray
Ger upp till 34 procent mer stadga än tidigare hårsprayer i Tafts stylingserie. Den nya formulan erbjuder 100 procents fixering och strålande glans i upp till 48 timmar. Flaskan innehåller 250 ml och har ett cirkapris på 39 sek.

Taft ULTIMATE Mousse
Tafts mousse med högst stadga. Använd i fuktigt hår och styla till önskad frisyr. Flaskan innehåller 150 ml och har ett cirkapris på 39 sek.

Taft ULTIMATE Wax
Ger 100 procent fixering och maximal stadga åt frisyren.  Burken innehåller 75 ml och har ett cirkapris på 39 sek.

Schwarzkopf Taft ULTIMATE kommer finnas tillgänglig i dagligvaruhandeln från maj 2015.

www.henkel.se; www.schwarzkopf.se

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR
E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: Beauty Care (hår- och kroppsvård), Laundry & Home Care (tvätt- och hushållsrengöring) samt Adhesive Technology (lim, tätning och ytbehandling). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 50 000 anställda och rapporterade 2014 en omsättning på 16.4 miljarder euro och en vinst på 2.6 miljarder euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 400 medarbetare och omsatte 228,5 miljoner euro under 2014.

Taggar: