Gliss lanserar anti-aging serie samt en BB-kräm för håret

I höst presenterar Schwarzkopf Gliss lösningen på många kvinnors hårproblem. Först ut är den nya hårvårdsserien Gliss Hair Refill som är speciellt framtagen för att möta de behov ett moget hår har. Tack vare ”it-ingrediensen” hyaluron som har en föryngrande effekt känns kvaliteten på håret upp till 10 år yngre. Dessutom lanseras en vårdande BB-kräm för håret med 11 egenskaper i en och samma produkt.

Hårvårdsexperten Schwarzkopf Gliss baserar sina produkter på innovativ teknik som förstärker hårets struktur ända ner i hårroten. Hair Refill är Gliss senaste hårvårdsserie med högkvalitativa ingredienser som regenererar håret, gör det mjukt och ger det en märkbar volym. Den nya serien är skräddarsydd för moget hår som har tappat styrka. Formulan innehåller hyaluron, en naturlig ingrediens med en förmåga att ge fukt, fylla ut och ge fasthet. Den tränger in i hårcellerna, fyller dem från insidan och stärker hårfibrerna. Hårets naturliga styrka återställs och resulterar i ett sammetslent svall.

Den nya serien består bland annat av ett serum som har en praktisk pipett vilket gör det enkelt att applicera produkten med precision. Gnugga serumet mellan händerna och applicera det på hårbotten och längderna för intensiv vård. Schwarzkopf Gliss är först med att lansera den här typen av extremvårdande produkt i dagligvaruhandeln.

I serien ingår:

Gliss Hair Refill Shampoo, 250 ml, cirkapris i fackhandeln på 30 SEK.

Gliss Hair Refill Conditioner. 200 ml, cirkapris i fackhandeln på 30 SEK.

Gliss Hair Refill 1-Minute Intensivkur, 200 ml, cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.

Gliss Hair Refill Deep-Refill-Hårkur, 200 ml, cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.

Gliss Hair Refill Instant Hair-Filling-Serum, 60 ml, cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.

Schwarzkopf Gliss BB 11-in-1 Hair Beautifier

I höst lanseras även BB-krämen Gliss Hair Beautifier som är en 11-i-1-produkt. Perfekt för de som är på språng och inte har tid med tidskrävande hårvanor. Flaskan har en behändig storlek som enkelt får plats i handväskan så att den kan följa med överallt. Nya Gliss Hair Beautifier har skapats med inspiration från sminkvärlden där liknande produkter finns. Gliss BB-kräm har följande vårdande egenskaper.

1.                   Silkesmjukt hår                                       7.                   Motståndskraftig styrka

2.                   Skimrande glans                                     8.                   Glänsande lyster

3.                   Skydd mot kluvna hårtoppar                   9.                   Naturlig volym

4.                   Anti-Breakage                                         10.                 Omedelbart lättkammat hår

5.                   Smidighet                                                11.                 Djupgående näring

6.                   Frisskontroll

Schwarzkopf Gliss BB 11-in-1 Hair Beautifier, 50 ml, kommer att ha ett cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.

Schwarzkopf Gliss Hair Refill-serien och Schwarzkopf Gliss BB 11-in-1 Hair Beautifier finns tillgängliga i dagligvaru- och fackhandeln från september 2014.

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.