got2b Rise´n Shine ger glamorös volym och strålande glans

Inspireras av röda mattan och stråla ikapp med Hollywood-stjärnorna med got2bs nya Rise 'n Shine-serie. Nu lanseras tre nya stylingprodukter med innovativ textur som ger håret glamorös volym, strålande glans och långvarig fixering.

Nya got2b Rise ´n Shine innehåller mikropolymerer som ger ett tyngdlöst och fjäderlätt stylingresultat med skinande glans och glamorös volym. Produkterna innehåller innovativ textur och med hjälp av nya applikationsmetoder kan du experimentera fram nya frisyrer och ta fram det bästa hos ditt hår.

Rise 'n Shine volume + shine Hairspray ger den rätta glamorösa känslan med omedelbar volym, glans och långvarig fixering utan att tynga ner håret. Flaskan innehåller 300 ml och har ett cirkapris på 69 kr i fackhandeln.

Rise 'n Shine volume + shine Whipped Mousse är en fjäderlätt mousse som ger håret tyngdlös volym och bländande glans. Flaskan innehåller 200 ml och har ett cirkapris på 69 kr i fackhandeln.

Rise 'n Shine volume + shine soufflé har en viktlös och porös formula som ger håret fantastisk volym och textur. Burken innehåller 100 ml och har ett cirkapris på 69 kr i fackhandeln.

Produkterna finns tillgängliga i butik från nu.

Så skapar du det glamorösa Hollywood-håret steg för steg

Det glamorösa Hollywoodhåret är tidlöst. Låt dig bli  inspirerad och addera lite stjärnglans med stora voluminösa lockar till vårens fester.

Steg 1)          Tvätta håret och handdukstorka.

Steg 2)            Fördela Rise 'n Shine volume + shine Whipped Mousse jämnt i fuktigt hår och föna torrt med en paddelborste för att undvika trassel. Vill du skapa en naturlig volym fönar du håret upp och ned eller från sida till sida.

Steg 3)            Rulla upp håret på stora kardborrespolar. Håret bör då fortfarande vara lite lätt fuktigt. Rulla inte upp för stora sektioner hår i taget. Man kan även använda värmespolar. Håret bör då dock vara helt torrt när man använder spolarna.

Steg 4)            Ta ut spolarna och borsta igenom håret. För extra glans applicera en liten mängd Rise 'n Shine volume + shine soufflé i händerna och arbeta ut det i längderna.

Steg 5)            Tupera med en tuperingskam tajt in mot hårbotten. På så sätt får du en stadig tupering som håller när du borstar håret lätt på plats. För att få den släta ytan används med fördel en svinborste.

Steg 6)            För hållbar volym och glänsande hårsvall, avsluta med Rise 'n Shine volume + shine Hairspray.

Steg 2                     Steg 3                     Steg 4                  Steg 5                    Steg 6

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR
E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt i hela världen med välkända varumärken och teknologier inom tre affärsområden: tvätt och rengöringsmedel; kosmetik och hygienartiklar; lim, tätning och ytbehandling. Henkel har omkring 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX.  Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.