Lys upp vintermörkret med en ny hårfärg

På nyårsafton firar vi starten på ett nytt år, men januari kan ofta vara ganska grå och trist. Varför inte rivstarta året med en ny look som lyser upp i vintermörkret. En ny hårfärg i rätt nyans kan ge dig ett livfullt och glansigt hår.  Variationerna är oändliga, och som tur är finns det tips att hämta hos Schwarzkopfs hårfärgningsexpert, Birgitta Malm. Hon delar här med sig av sina bästa tips för ett vackert och tillfredsställande slutresultat.

På vintern får man ofta matt hår med slitna eller kluvna toppar, då håret utsätts för kyla, blåst och torra inomhusmiljöer. Lyckligtvis kan du snabbt få tillbaka ditt glänsande och friska hår igen. En klippning eller en närande hårkur kan göra underverk. Men en uppfräschande hemmafärgning kan också snabbt ge en fantastisk effekt på ditt hår.

Stora språng eller diskreta steg?

En hårfärgning ger håret förnyad glans, men det är viktigt att välja en produkt med vårdande egenskaper som exempelvis oljor, som har en upplivande effekt på slitet och vintertrött hår. Färgningsmöjligheterna är oändliga, och därför kan det också vara svårt att välja rätt hårfärg.

Färgexpert Birgitta Malm på Schwarzkopf rekommenderar att välja en färg som är högst två nyanser ljusare eller mörkare än ens naturliga hårfärg. ”Det ger det mest harmoniska och naturliga resultatet. Om du väljer en nyans som är mycket mörkare eller ljusare än din naturliga färg, så kan man ofta se att hårfärgen är onaturlig. Det är för att kontrasten blir för stor och skapar en disharmoni mellan färgerna på ögon, ögonbryn och hår", berättar Birgitta.

På vintern är det ofta de mörkare och mer glansfulla nyanserna som gäller - och främst rött och koppar. Birgitta förklarar: ”håret får mer färgintensitet och glans med mörka nyanser, tack vare de ljusreflekterande pigmenten. Färgintensiteten får ditt hår att stråla under de mörka vintermånaderna och väcker snabbt uppmärksamhet. Chockladbrunt är en succé hos de flesta kvinnor, men många använder också andra varma färgnyanser som exempelvis gyllene kastanj och varm koppar, som passar perfekt till ljus hy med gula undertoner.

Vilket slutresultat är du ute efter?

Schwarzkopf Nectra

Schwarzkopfs första näringsgivande hårfärg med nektar och botaniska oljor, som ger vinterlockarna fantastisk färgintensitet och strålande glans. Den oljebaserade sammansättningen i Nectra Color omsluter varje hårstrå och ger en unik och vacker hårfärg. Den unika formulan gör Nectra Color till den första väldoftande hårfärgningsprodukten på marknaden, och den är helt fri från ammoniak.

Nectra Color finns i 12 intensiva nyanser till rek. pris från 99 SEK.

Schwarzkopf Natural & Easy

Intensiva och naturliga nyanser, fulla av glans och inte ett spår av gråa hår. Den unika Color Mix-teknologin i Natural & Easy använder en blandning av noga avvägda färgnyanser som ger ett uttrycksfullt och naturligt färgresultat. Natural & Easy är berikad med Nutritive Oil Serum, som intensivt behandlar håret och ger det upp till 30 % ökad glans. Hårfärgen innehåller näringsgivande ämnen, och det medföljande balsamet vårdar ditt vintertrötta hår på djupet.

Natural & Easy finns i 18 nyanser till rek. pris från 95 SEK.

Schwarzkopf Brillance

Brillance riktar sig till dig som ställer höga krav på din hårfärgningsprodukt och som söker de mest spännande, intensiva och moderiktiga nyanserna. Den speciellt utvecklade formulan täcker gråa hår och slätar ut hårstrukturen. Detta bevarar pigmenten inne i hårstrået för maximal intensitet och hållbarhet i färgen. För att uppnå intensiv färgglans tillförs ett unikt Diamond Gloss-serum i produkten före applicering, vilket ger ett enastående färgresultat.

Brillance finns i 18 nyanser till rek. pris från 99 SEK.

Tarik Belqaid, Nordic PR Manager
Tel direkt: 010-480 77 14
Tel mobil: 073-045 89 01

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR
Tel mobil: 070-333 92 76
E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.

Taggar: