Ny lyxig hårvårdslinje för blondiner, samt ett nytt reparerande serum

Claudia Schiffers och Schwarzkopfs hårvårdsserie Essence ULTÎME lanserar den nya linjen BLOND & BRIGHT, speciellt utvecklad för kvinnor med naturligt blont hår och blonderat hår. De tre premiumprodukterna i serien ger glans och fräschar upp blonda nyanser tack vare en formula med naturligt citronextrakt och olja. BLOND & BRIGHTS efterbehandling neutraliserar och motverkar gula skiftningar med blå pigment. Dessutom lanseras ett reparerande serum Essence ULTÎME OMEGA REPAIR Instant Repair Serum som vårdar på djupet utan att tynga ner håret.

Tillsammans med Marilyn Monroe och Brigitte Bardot är den tyska supermodellen Claudia Schiffer en av världens mest ikoniska blondiner. Med sin långa erfarenhet från mode- och skönhetsvärlden vet hon att ett blont hår behöver extra mycket vård. Efter succén med lanseringen av Essence ULTÎME har Claudia Schiffer därför tillsammans med Schwarzkopf utvecklat BLOND & BRIGHT som ger blont hår den specifika vård det behöver. Produktserien består av ett schampo, balsam samt en efterbehandling som fräschar upp naturligt och färgat blont hår.

Essence ULTÎME BLOND & BRIGHT, Brightening Schampoo rengör håret skonsamt samtidigt som det med hjälp av naturligt citronextrakt och olja fräschar upp hårets blonda nyans. Innehåller 250 ml och har ett cirkapris på 79 kr.

Essence ULTÎME BLOND & BRIGHT, Brightening Conditioner gör håret mjukt och följsamt samtidigt som det med hjälp av naturligt citronextrakt och olja fräschar upp hårets blonda nyans. Innehåller 250 ml och har ett cirkapris på 79 kr.

Essence ULTÎME BLOND DELUXE, Neutralizing Mask är en neutraliserande efterbehandling som innehåller blå pigment som motverkar gula skiftningar. Innehåller 200 ml och har ett cirkapris på 89 kr.

Essence ULTÎME OMEGA REPAIR Instant Repair Serum

Schwarzkopf och Claudia Schiffer introducerar även serumet ESSENCE ULTÎME OMEGA REPAIR Instant Repair Serum. En produkt med en innovativ gel-konsistens som på 30 sekunder djupvårdar och ger tunt och skadat hår volym och näring. Det fjäderlätta serumet innehåller en koncentrerad formula berikad med bland annat keratin och noggrant utvalda polymer. Appliceringen sker med fördel efter användning av schampo och balsam med hjälp av en pipett och borstas därefter ut för att få en jämn fördelning i hela håret. Serumet kan användas som en leave-in-kur i både vått och torrt hår eller adderas direkt till schampo och balsam. När håret därefter fönas får ingredienserna i serumet full effekt. Resultatet är ett friskare svall med mer studs och elasticitet. Innehåller 50 ml och har ett cirkapris på 89 kr.

Essence ULTÎME BLOND & BRIGHT och Essence ULTÎME OMEGA REPAIR Instant Repair Serum kommer att finnas tillgängliga i utvalda butiker från mitten av februari 2015.

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.