PhenoMENal – ny stylingserie bara för män

I vår går Schwarzkopf got2b in i ett nytt segment med den nya stylingserien PhenoMENal, speciellt utvecklad för män. Linjen består av två groomingprodukter som skapar en snygg look med långvarig stadga, oavsett vilken frisyr som önskas.

Dagens män bryr sig om sitt utseende och väljer stylingprodukter med varsamhet. Backslick, långt, rufsigt eller klassisk look med sidbena – möjligheterna för att skapa en självsäker look är många. Med stilikoner som Ryan Gosling, Chuck Bass och Scott Disick att inspireras av är män mer intresserande av sitt hår än någonsin.

Oavsett om man är ute efter ett slarvigt surfarhår eller en elegant gentlemannalook utgör PhenoMENal grunden för en felfri styling med långvarigt resultat. Produkterna är enkla att använda och har en subtil doft av mysk.

BODYFYING CREAM GEL, 150 ml, 69 SEK i fackhandeln.
Ger håret volym, naturlig glans och långvarig stadga. Innehåller ingrediensen silika som genom att separera varje hårstrå ger ett tjockare och fylligare hår.

Gör så här: Ta en hasselnötsstor mängd BODYFYING CREAM GEL och fördela mellan händerna och applicera det sedan i handdukstorkat hår. Använd avslutningsvis en kam för att komma åt hela håret och få en snyggt välvårdad look.

MOULDING PASTE, 100ml, 69 SEK i fackhandeln.
Ger håret grepp utan att torka ut det, såväl som naturlig glans och långvarig stadga. Har en återfuktande effekt och garanterar naturlig glans tack vare en kombination av skyddande oljepolymerer.

Gör så här: Fördela MOULDING PASTE i torrt hår och styla håret efter behag. Används med fördel om du önskar en cool frisyr som framhäver din individualitet.

Samtliga produkter finns tillgängliga i dagligvaru- och fackhandeln från februari 2015.

www.henkel.se; www.schwarzkopf.se

För högupplösta bilder, kontakta:
Sofia Stjernqvist, Spotlight PR
E-post: sofia.stjernqvist@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.

Taggar: