Schwarzkopf är officiell skönhetspartner till Eurovision Song Contest i Stockholm

För sjätte gången någonsin och för andra gången i Sverige är Schwarzkopf med som partner till Eurovision Song Contest. Schwarzkopf kommer att ansvara för hårstyling av artister samt finnas på plats backstage och på olika evenemang under hela Eurovision-veckan i Stockholm.

När Eurovision Song Contest går av stapeln följs den varje år av miljontals trogna tittare. Kombinationen av underbar musik med unik och inspirerande styling skapar en fantastiskt rolig och engagerande underhållning. För andra gången i Sverige ansvarar Schwarzkopf, under SVTs ledning, för att framträdandena blir kompletta genom att ta ett helhetsgrepp kring stylingen av artisternas hår. Ett spännande uppdrag i och med att det finns lika många individuella behov och stilar som antal deltagande länder. Det är något som Schwarzkopf som skönhetsvarumärke är experter på med sin bredd av innovativa hårstylingprodukter. Schwarzkopf erbjuder alla möjligheten att skapa sin egen stil tack vare en bred produktportfölj som tillfredsställer alla behov, oavsett om du är kvinna eller man som står på scen eller om du vill få fram ditt bästa jag i vardagen.

– Det är med glädje vi tillkännager att vi fortsätter det fantastiska partnerskapet mellan Eurovision Song Contest och Schwarzkopf. Eurovision Song Contest är verkligen kreativitetens arena där möjligheten finns för deltagarna att kommunicera sitt formspråk i alla delar av uppträdandet. Att skapa och göra artisternas visioner till verklighet är något vi älskar. Med mer än 100 års erfarenhet av hår och styling samt nya marknadsledande innovationer varje år är vi experter på hår och dess uttryck, berättar Catarina Tosic, Nordisk Marknadschef för Henkel Beauty Care Retail.

Schwarzkopf är ett av världens ledande företag inom hårfärg, hårvård och styling. Syftet med samarbetet är att kunna inspirera människor till att våga ta ut svängarna när det kommer till hårstyling och hitta sin individuella stil.

– Genom en stab av stylingexperter, med erfarenhet av att arbeta med stora event i den här kalibern, hjälper vi artisterna med helhetsuttrycket i deras framträdande. Det är vårt jobb att säkerhetsställa att håren är tip-top och att våra stylister tar fram det bästa ur varje hår i tävlingen, säger Klas Bellinder ansvarig för Schwarzkopf Professional som sköter stylingen på plats.

– Schwarzkopf har under ett antal år varit en lojal partner till Eurovision Song Contest och vi är förtjusta över att få välkomna dem tillbaka igen 2016. Schwarzkopf är en av Europas främsta varumärken och genom detta partnerskap kommer vi att kunna visa upp ännu en omgång av glittrande föreställningar, säger Jon Ola Sand, Executive Supervisor, Eurovision Song Contest, för European Broadcasting Union (EBU).

För mer information, kontakta:

www.henkel.se www.schwarzkopf.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: Beauty Care (hår- och kroppsvård), Laundry & Home Care (tvätt- och hushållsrengöring) samt Adhesive Technology (lim, tätning och ytbehandling). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 50 000 anställda och rapporterade 2014 en omsättning på 16.4 miljarder euro och en vinst på 2.6 miljarder euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 400 medarbetare och omsatte 228,5 miljoner euro under 2014.

Taggar: