Schwarzkopf guidar till strålande glansigt festhår

Ju kallare årstid – desto hetare fester. Inför decembermånadens alla högtider tipsar Schwarzkopf om hur du stylar festfrisyrerna som får dig att glänsa med stil och gnistra ikapp med snökristallerna. Enkelhet och vård är nyckelorden, oavsett om du går in för en stram håruppsättning eller en slarvig partyknut.

Under december månad duggar festligheterna tätt. Men ett torrt vinterklimat och mycket styling kan slita på håret. Nedan steg-för-steg-guide går igenom momenten för en elegant stram låg tofs och en löst slarvig knut - vilka båda enkelt kan återskapas hemma. Med några enkla knep och innovativa produkter såsom Gliss nya hårvårdsserie Million Gloss med flytande keratin får man ett välvårdat glansigt hår som både mår och ser bra ut. Tillsammans med Tafts senaste stylingserie Invisible Power, som ger extra stark stadga utan att lämna rester i håret, får du dessutom en frisyr som håller hela festen utan slitage.

Den eleganta catwalktofsen

1. Tvätta håret och handdukstorka.
  2. Ta i värmeskydd för att vårda och skydda ditt hår.
  3. Föna håret torrt, börja alltid från hårbotten och ut till topparna. Använd sedan plattång för att få det extra blankt och slätt. Avsluta med hårolja och glansspray med lätt stadga.
  4. Dela upp håret i en luggsektion. Luggen bör vara så lång att den når ner till axeln. Sätt en tofs lågt nära nacken.
  5. För sedan luggpartiet bakåt och snurra det runt tofsen. Fäst med en hårnål/hårspänne. Dölj spännet in i tofsen.
  6. Om du får stickhår runt tofsen använd gelevax. Ta vax motsvarande en ärta i handflatan och stryk försiktigt över hela frisyren.
  7. Avsluta med Taft Invisible Power Hairspray över hela håret.

Slarvig partyknut med en tvist

1. Tvätta och handdukstorka håret. Fördela Taft Invisible Power Mousse jämnt i fuktigt hår och föna torrt med en paddelborste för att undvika trassel. Vill du skapa en naturlig volym fönar du håret upp och ned eller från sida till sida.
  2. Dela av en triangel med hår på hjässan, spetsen bakåt. Fäst hårpartiet genom att tvinna håret till en knut. Resterande hår som hänger löst tvinnas sedan bakåt på vardera sidan. Fäst de båda tvinnade hårpartierna med varsitt spänne bakom örat. Samla sedan ihop nederdelarna av slingorna och tvinna ihop dem till en knut. Fäst ordentligt med spännen och nålar.
  3. Släpp sedan ut partiet som var fäst på hjässan och dela upp den diagonalt (för att undvika mittbena) i två delar. Korsa slingorna över varandra. Vira slingorna löst runt knuten och fäst.
  4. Tips: Vid oönskad volym och om man vill tighta till sidorna utan att behöva dra håret bak, spraya då med en spray och fixera med en klämma. För att undvika fula märken från klämman för in spelkort under klämman.
  5. Var kreativ och dekorera frisyren med ett halsband. Det gör frisyren än mer unik och utstickande.
  6. Avsluta med Taft Invisible Power Hairspray samt en glansspray. Tänk på att spraya ca 30 cm från håret för att fördela den jämt.

Tips på produkter för att fixa festfrisyren

Vårdande schampo, balsam och inpackning för extra glans:
Gliss Million Gloss Shampoo och Conditioner har ett cirkapris på 30 SEK.
Gliss Million Gloss 10 days Shine Mask har ett cirkapris på 60 SEK

Stylingprodukter för stadga: Taft Invisible Power Hairspray och Taft Invisible Power Mousse har ett cirkapris på 39 SEK.

Hårolja: Gliss Million Gloss Crystal Oil har ett cirkapris på 80 SEK

Värmeskydd: got2b Guardian Angel har ett cirkapris på 69 SEK

Glansspray: got2b Rise’n Shine Hairspray har ett cirkapris på 69 SEK

Gelewax: Taft Ultra Hair Wax har ett cirkapris på 39 SEK

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.