Vårda ditt blonda hår efter sommar och sol

Vare sig du fått ditt blonda hår av naturen eller genom blekning, behöver det mer vård än annat hår. Blont hår kräver särskild omsorg efter sommaren. Yttre påverkan som sol, saltvatten och klorerade pooler kan göra att det uppstår gulaktiga eller orangea toner i håret. Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse neutraliserar skonsamt gula eller orangea toner och ser till att du får ett glänsande hår med vackra, blonda nyanser.

Gyllenblont hår är en eftertraktad hårfärg - och inte minst under sommaren är det en klassiker som aldrig blir omodern. Samtidigt kräver blont hår extra mycket vård. Det beror på att blonda hårstrån ofta är tunnare, och att färgning och annan yttre påverkan kan göra att håret blir platt och får gulaktiga nyanser. Efter en lång sommar med bad i pool eller saltvatten, är blont hår i extra stort behov av vårdande behandling. Schwarzkopfs nya nivå-1 toning, Blonde Refresher Mousse, neutraliserar gula eller orangea toner och ger tillbaka de glänsande, blonda nyanserna i sommarslitet hår. Den droppfria och skonsamma moussen friskar upp håret snabbt och effektivt mellan behandlingar, och gör det silkeslent och glänsande.

Sommarskönhetstips för vård av blont hår:
Tips1:Kom ihåg att använda UV-skydd – ÄVEN I HÅRET – när du är ute i sommarvädret. Ljust hår innehåller mindre melanin än mörkare hår. Solstrålarna tränger därför mycket lättare in i blont hår. Nyckelregeln är att ju ljusare håret är, desto mer skydd kräver det.
Tips 2:Har ditt platinablonda hår fått gulaktiga toner efter sommaren? Prova Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse, som fräschar upp de blonda nyanserna. Komplettera eventuellt med schampo för grått eller vitt hår, vilka neutraliserar de oönskade gula tonerna med magenta-pigment. Kamomill och lavendel är några av naturens egna hjälpmedel mot gula nyanser.
Tips 3:Har du upptäckt gröna nyanser i ditt blonda hår? Orsaken kan vara kopparhalten i kranvattnet. Prova med att skölja håret i ett glas vatten med en matsked pressad citron i. Ett alternativ är att byta ut citronen mot en vattenlöslig värktablett.
Tips 4:Gör veckovisa hårkurer! Blekt hår behöver regelbunden djupverkande vård. Liksom den dagliga användningen av balsam, tillför veckovisa kurer aktiva, vårdande ingredienser som tränger djupt in i håret. Alla blekningar resulterar i skador på fjällskiktet, men regelbunden användning av hårkurer minimerar och reparerar dessa skador.

Använd Schwarzkopf Blonde Refresher Mousse så här:
  1. Skaka flaskan före användning och applicera i handdukstorkat hår.
  2. Låt verka i 5 minuter för T1 Icy Platinum Blond Anti-Yellow och 10-15 minuter för T2 Champagne Blond Anti-Orange.
  3. Skölj noga; använd inte schampo
En flaska räcker till ca tre appliceringar - naturligtvis beroende på hårets längd. Vid axellångt hår, använd en mängd som motsvarar tre tennisbollar.RESULTAT: Ett vackert, mjukt och fräscht blont hår, utan gula eller orangea toner.

Schwarzkopf Blonde T1 Icy Platinum Blond Anti-Yellow Refresher Mousse: 99 SEK
Schwarzkopf Blonde T2 Champagne Blond Anti-Orange Refresher Mousse: 99 SEK

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR

E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.

Taggar: