Vårdar håret på djupet utan att tynga ner

GLISS nya djupvårdade serum tränger in i upp till 10 av hårstråets skikt. Det gör det möjligt för avancerade mikroämnen att nå långt in i håret. Extremt trött, strävt hår förvandlas med hjälp av ett innovativt komplex av aminosyra och proteiner till silkesmjukt och slätt på en vecka. Det nya serumet är en del av den nya hårvårdsserien GLISS Serum Deep Repair, tillsammans med schampo, balsam och en intensiv inpackning. En kombination av den senaste teknologin, de bästa återställande egenskaperna och ett aminoprotein-serum som penetrerar djupt in i håret för omedelbar stuns, kännbar mjukhet och tynger inte ner håret.

Extremt trött, strävt hår behöver en sak: en extra dos av riktig näring och vård. Men för att fungera, måste eventuella behandlingar tränga in på djupet i hårstrået. GLISS har nu utvecklat en ny hårvårdsserie som gör just detta, tack vare innovativ teknologi och ett aminoprotein-serum. Den viktiga komponenten är kombinationen av aminosyra och proteiner i formulan, som är naturliga beståndsdelar i håret. Trött, skadat hår förlorar dessa naturliga byggstenar, GLISS Serum Deep Repair-serien är utformad för att ersätta dem och fylla luckor i hårets struktur.

Beroende på hårtyp, kan håret ha fem till tio olika skikt. De aktiva ingredienserna i GLISS Serum Deep Repair Extreme Serum tränger in i upp till tio av hårstråets skikt och erbjuder därför vård från rot till topp. Du uppnår de bästa resultaten med en enkel applikation. Fördela en hasselnötsstor mängd i handen och den unika krämiga formulan kommer att förvandlas till ett viktlöst serum. Fördela jämnt i handdukstorkat eller torrt hår och skölj inte ur. GLISS nya serum ger en koncentrerad dos av aktiva ingredienser som ger näring till håret efter schamponering, balsam och behandling.

GLISS Serum Deep Repair-serien i korthet:

GLISS Serum Deep Repair
Extreme Serum, 100 ml, cirkapris i fackhandeln på 80 SEK.
Serumet tränger in i upp till tio skikt av hårstrået, och låter avancerade mikroämnen penetrera på djupet. Den unika krämiga formulan förvandlas till ett viktlöst serum i dina händer.

GLISS Serum Deep Repair Shampoo, 250 ml, cirkapris i fackhandeln på 30 SEK.
Det krämiga schampot med extra skum och aminoprotein-serum återuppbygger skadat hår på bara en vecka.

GLISS KUR Serum Deep Repair Conditioner, 200 ml, cirkapris i fackhandeln på 30 SEK.
Det ursköljbara balsamet ger håret stuns, och gör det smidigt och lättare att hantera.

GLISS KUR Serum Deep Repair Intensive Recovery Mask, 200 ml, cirkapris i fackhandeln på 80 SEK. En inpackning som ger näring och reparerar håret på kortast möjliga tid.

Hela Schwarzkopf Gliss Serum Deep Repair-serien finns i fack- och dagligvaruhandeln från februari 2015.

www.henkel.se; www.schwarzkopf.se

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR
E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.

Taggar: