Vitare tänder och bättre andedräkt med nya Denivit Snus & Smokers

Drömmer du om vitare tänder och en fräschare mun? Vita tänder vill många ha, även rökare och snusare. Denivit lanserar nya tandkrämen Snus & Smokers Anti-Stain Whitening som är speciellt framtagen för snusare och rökare. Tandkrämen reducerar effektivt missfärgningar, skyddar tandköttet och ger samtidigt en fräschare andedräkt.

En av tändernas och tandköttets många fiender är rökning och snusning, även om du bara röker eller snusar ibland. Med hjälp av Denivits nya Snus & Smokers Anti-Stain Whitening tandkräm kan även rökare och snusare nu få vitare tänder. Denivit har över 30 års erfarenhet och är en av de ledande experterna när det gäller tandvård och tandkräm för vitare tänder.

Denivit har utvecklat en alldeles särskild tandkräm för rökare och snusare, med en innovativ formula som skyddar mot karies och plack och samtidigt motverkar missfärgningar från tobak och snus. Tandkrämen innehåller zinksulfat och andra aktiva ämnen som skyddar tandköttet och ger friskare andedräkt.

Ett vitt leende. Utan blekmedel.
Vitare tänder behöver inte betyda tandblekning. Denivit-tandkrämen innehåller inte blekmedel, utan istället rengörande partiklar som effektiv polerar tänderna utan att skada emaljen. Det specialutvecklade polermedlet kan ta bort beläggningarna som missfärgar tänderna och även förebygga att nya missfärgningar bildas.

”Rökare och snusare är väl medvetna om vilka effekter användningen har på tänder och munhåla, men vill också kunna minska påverkningarna så mycket som möjligt. Vi har därför utvecklat Snus & Smokers Anti-Stain Whitening -tandkrämen som kan hjälpa rökare och snusare med att hålla missfärgningarna på en låg nivå och samtidigt förbättra sin munhygien, både avseende tandkött och andedräkt”, berättar Amanda Ollerup, Produktchef för Denivit i Sverige, Henkel Norden.

Två nyanser vitare.
Bäst resultat för vitare tänder får du om du borstar tänderna med tandkrämen i två till tre minuter två gånger om dagen. Få upp till två nyanser vitare tänder med Snus & Smokers Anti-Stain Whitening tandkräm.
Denivit Snus & Smokers Anti-Stain Whitening finns i dagligvaruhandeln och Åhléns från slutet på februari till ett ca pris på 29 SEK.

www.henkel.se; www.schwarzkopf.se

För högupplösta bilder, kontakta:
Susanna Salomon, Spotlight PR
E-post: susanna.salomon@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX. Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.

Taggar: